شناسهٔ خبر: 66848742 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

تولید انبوه "داروی درمان کبد چرب و لاغری" توسط بخش...

اقتصاد ایران: رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی انتقال دانش فنی ترک اعتیاد، درمان آلزایمر و کمک به درمان آن، داروی درمان کبد چرب و داروی لاغری و چربی‌سوز این پژوهشکده به بخش خصوصی را در راستای تحقق شعار سال خواند.

صاحب‌خبر -
- اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دکتر رضا غفارزادگان؛ رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی در خصوص نقش این نهاد در تحقق شعار سال ضمن اشاره به انتقال دانش فنی 4 داروی ترک اعتیاد، درمان آلزایمر و کمک به درمان آن، داروی درمان کبد چرب و داروی لاغری و چربی‌سوز پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی به بخش خصوصی اظهار کرد: شرکت وینافارما یک شرکت خصوصی است که سهامدار آن صندوق پژوهش فناوری البرز و جهاد دانشگاهی است و در واقع با این اقدام جهش تولید با مشارکت مردم تحقق یافته است که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده است و به‌عنوان شعار سال 1403 انتخاب کرده‌اند.

وی در ادامه گفت: ما در پژوهشکده گیاهان دارویی سعی کردیم در راستای تحقق شعار سال، محصولاتی را که دانش فنی و سطح فناوری (TRL) آنها به سطح مناسبی رسیده است و قابلیت عرضه به بخش خصوصی دارد، به این بخش واگذار کنیم و خودمان از تولید این محصولات کنار بکشیم و کل فرایند تولید، فروش و بازاریابی را به این بخش و با مشارکت مردم واگذار کنیم.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی افزود: این اقدامات در این جهت انجام می‌گیرد که فرایندهای تجاری‌سازی در پژوهشکده تسهیل شود و ما هر دانش فنی را که از این به بعد در پژوهشکده تولید می‌کنیم با همین فرایند وارد بخش خصوصی ‌کنیم تا با مشارکت بخش خصوصی و صنعت در اختیار کل کشور قرار بگیرد، چراکه رسالت اصلی جهاد دانشگاهی از ابتدای تأسیس تولید دانش فنی و فناوری بوده و قرار نبوده است که وارد حوزه بازاریابی و فروش شود و از این به بعد هم علاقه نداریم به این عرصه ورود کنیم.

غفارزادگان با بیان اینکه "علاقه‌مندیم حوزه بازاریابی و فروش را به بخش خصوصی واگذار کنیم."، گفت: بخش خصوصی ابزارهای مناسب برای این کار دارد و می‌تواند در بازارهای داخلی و بین‌المللی به‌خوبی این کار را انجام دهد.

وی در خصوص ایجاد شرکت وینافارما توضیحاتی ارائه کرد و گفت: این شرکت با مشارکت پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی و با سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش فناوری البرز تشکیل شده که متشکل از شرکت‌های معتبر استان البرز است و ما در این شرکت سهامدار جزء هستیم و سهامدار اصلی آن بخش خصوصی است.

رییس پژوهشکده گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خاطرنشان کرد: کل فرایند تولید دانش فنی و مجوزهای تولید این چهار دارو از سازمان غذا و دارو و نهادهای ذی‌ربط اخذ شده است و پس از تولید، وارد بازار خواهد شد.

انتهای پیام/+

نظر شما