شناسهٔ خبر: 66848627 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کرمی: قهرمانی ایران نشان داد دوستان در گذشته اشتباه می‌کردند...

اقتصاد ایران: سرمربی ایرانی تیم ملی تکواندو پاکستان تأکید کرد، قهرمانی تیم ملی تکواندو ایران در پیکارهای آسیایی نشان می‌دهد عوامل این تیم در گذشته مسیر را اشتباه طی می‌کردند.

صاحب‌خبر -
- اخبار ورزشی -

یوسف کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، درباره تاریخ‌سازی مجدد با تیم ملی تکواندو پاکستان و کسب نخستین مدال نقره این کشور در تاریخ قهرمانی آسیا اظهار داشت: مسابقات قهرمانی آسیا شاید برای کشورهای دیگر یک درصد سطحش پایین‌ باشد، اما برای کشورهایی مانند پاکستان همیشه سنگین و سطح بالاست. شاید برای ایران کشورهایی مانند کره جنوبی و چند بازیکن ازبکستان و چینی حریف باشند، اما برای پاکستان همه حریف هستند. کار برای ما سخت و هر بازی یک فینال است.

وی تصریح کرد: بازیکن وزن هشتم ما ثانیه‌ آخر مدال برنز خود را مقابل حریف چینی از دست داد. بازیکنان ما به خاطر بحث اعتماد‌به‌نفس و خودباوری یکسری ایرادات دارند، اما پیشرفت‌شان خوب بوده است و این پیشرفت را در عملکردشان می‌شود دید.

سرمربی ایرانی تیم تکواندو پاکستان در مورد اینکه تاریخ‌سازی این کشور می‌توانست با کسب مدال طلا تکمیل شود، اما به نظر می‌رسد نقش داوری در عدم بروز این اتفاق پررنگ بوده است، گفت: واقعاً همین‌طور است. فدراسیون پاکستان از بدو تأسیس و نزدیک به 50 سال فینالیست نداشت و می‌توانست با کسب مدال طلا بهترین حالت ایجاد شود، اما متأسفانه با اشتباهات محرز داور که به خاطر بحث عربستان کمی مشکوک به نظر می‌رسید، بازیکن ما به مدال نقره دست یافت.

کرمی افزود: هیچ وقت دوست نداشتم باخت‌ها را توجیه کنم، اما به چشم خود اشتباهات فاحش داوری را دیدیم. بازیکن ما چهار اخطاره شد، اما داور این موضوع را اعلام نکرد. در صورتی که داور باید این کار را انجام دهد. حتی اگر داور این کار را نکند، هیئت ژوری باید موضوع را یادآوری کند. بازیکن ما دو راند پشت سر هم پنج اخطاره شد و وقتی ما اعتراض کردیم گفتند حق با شماست. رئیس داوری کنفدراسیون آسیا بارها معذرت‌خواهی کرد و TD مسابقات که از آمریکا آمده بود نیز به من گفت از این اتفاق ناراحت شده است. به او گفتم ناراحتی شما برای من هیچ فایده‌ای ندارد، چرا که نتیجه از دست رفته است. با این حال همه دیدند و حتی روی سکو بازیکن عربستانی را هو کردند.

وی راجع به تداوم همکاری خود با پاکستان یادآور شد: پیشنهادات دیگری دارم و حتی در این مسابقات نیز پیشنهاداتی دریافت کردم، اما دوستان پاکستانی خیلی اصرار دارند یک سال دیگر با این تیم ادامه بدهیم. پیشنهاد دادم در سطح پایه بازیکن‌سازی کنیم و با برنامه‌ دنبال استعدادیابی باشیم تا در آینده تیم کاملی داشته باشند. منابع انسانی و آموزش در پاکستان خیلی ضعیف است و بازیکنانی که به تیم ملی می‌رسیدند کلی از انرژی‌ام را برای آموزش می‌گیرند. با این شرایط به احتمال زیاد باز هم با این تیم ادامه خواهم داد.

کاپیتان پیشین تیم ملی تکواندو درباره پنجمین قهرمانی تیم ملی تکواندو مردان ایران در آسیا نیز به تسنیم گفت: دوره‌های قبلی عزیزان یکسری از ایرادات را قبول نمی‌کردند و ما آسیب دیدیم. خیلی محکم می‌گفتم که مشکل فنی داریم و دوستان نمی‌پذیرفتند. دیدید با یک تغییر بازیکنان ما چقدر خوب و بااقتدار قهرمان آسیا شدند. این نشان می‌دهد دوستان گذشته اشتباه می‌کردند و مسیر غلط بود. با یک تغییر ما دوباره جایگاه اصلی خود را به دست آوردیم، این در حالی است که در دوره گذشته افتضاح بودیم.

کرمی تأکید کرد: نتیجه دوره گذشته نشان می‌داد که کار غلط است و خیلی خوشحال شدم بچه‌ها همه را بردند. یکی از بازیکنان ما که جایگزین میرهاشم حسینی شده بود نایب قهرمان المپیک و بازیکن خوب ازبک را برد و در فینال نیز به خاطر بی‌تجربگی به حریف ازبک باخت. یزدانی بازیکنان اردن، چین و قهرمان جهان از کره جنوبی را برد. آنجا حس غرور به من دست داد و با لذت و افتخار می‌گفتم تیم ایران همین است. یکسری از دوستان شاید یک جور دیگر به مسائل نگاه کنند و اگر همیشه نقدی کردم، هدفم گفتن واقعیت‌ها برای آسیب‌شناسی بوده است.

وی در مورد کاهش فشار روحی و روانی روی بازیکنان هم تصریح کرد: با یک تغییر ببینید چه اتفاقاتی افتاد. وقتی صحبت کردم دوستان جبهه گرفتند و بی‌احترامی‌‌هایی هم شد، اما من چیزی نگفتم. گذر زمان نشان داد حق با چه کسی بود و چه کسی درست می‌گفت و چه کسی غلط.

دارنده مدال برنز المپیک 2004 آتن درباره عملکرد ضعیف بانوان تکواندوکار کشورمان در پیکارهای آسیایی نیز خاطر نشان کرد: سال قبل بعد از قهرمانی بانوان گفتم که این نتیجه تناقض دارد، چرا که تیم بانوان و آقایان ما با هم روند آماده‌سازی را شروع کرده بودند. چطور کادر بانوان می‌گفتند در شش ماه تیم را آماده و قهرمان آسیا کرده‌اند و آقایان می‌گفتند زمان کوتاهی داشتند؟! تکواندو ایران یک جاهایی در تک ثانیه‌ها نتیجه را عوض می‌کند. زمانی که ما قهرمان جهان شدیم نیز چند بازیکن ما در لحظات آخر نتیجه را واگذار کردند و چند بازیکن نیز نتیجه گرفتند و مدال‌شان خوشرنگ‌تر شد.

کرمی تصریح کرد: در این دوره هم همین‌طور بود و یکسری بازیکنان در لحظات آخر بازی را واگذار کردند. به نظر من بچه‌ها از نظر فنی و روحی و روانی باید بیشتر کار می‌کردند، اما چیزی که به چشم دیدم ضعف فنی بود. این نظر من است و شاید دوستان رد کنند و حق هم داشته باشند و من اشتباه کنم. اگر من نظر می‌دهم و روی حرفم تأکید می‌کنم به خاطر آن چیزی بود که از نزدیک دیدم. بچه‌های ما پتانسیل، توانایی و انگیزه دارند، اما در عین حال نیازمند کار بیشتر و با برنامه هستند.

وی راجع به اینکه روند تیم بانوان با وجود نتایج ضعیف در دو دوره قهرمانی جهان و مسابقات قهرمانی آسیا درست است، گفت: عملکرد همه چیز را نشان می‌دهد. اگر مسیر صعود پلکانی باشد یعنی کار درست است، اما اگر خیلی بالا و پایین باشد یک جای برنامه ایراد دارد. 

دارنده دو مدال طلا و دو برنز جهان در پایان در مورد شانس تکواندو ایران برای کسب مدال در المپیک 2024 پاریس اظهار داشت: کسب مدال المپیک هنوز هم خیلی سخت است. در المپیک بحث توانایی فنی مهم است، اما همه چیز نیست. میدان المپیک، میدان متفاوتی است و کار بچه‌ها بسیار سخت است.

انتهای پیام/

 

نظر شما