شناسهٔ خبر: 66848544 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

جشنواره درخت‌های اروپایی در سال۲۰۲۴

درخت‌هایی که عاشقانه ایستاده‌اند!

معمولا ما آدم‌ها، جشن‌ها و جشنواره‌ها را تنها برای خودمان برگزار می‌کنیم و در آنها به بهترین بازیگر و بهترین تیم و بهترین نویسنده از بین خودمان جایزه می‌دهیم.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: اما چند سالی است به احترام درخت‌ها، این موجودات فداکاری که بدون خستگی، قرن‌هاست روی پا ایستاده‌اند و زیبایی و نفس تازه به ریه‌های ما هدیه می‌دهند؛ جشنواره‌ای با نام «درخت اروپا» برگزار می‌شود.

بیش تر بخوانید:

عکس | عجیبترین گیاهان دنیا ؛ ادابازی گل‌ها را ببینید!

هدف از برگزاری این جشنواره، علاوه بر بزرگداشت محیط‌زیست، جمع‌آوری و ثبت اطلاعات از درختانی است که علاوه بر زیبایی، داستان‌های شنیدنی هم دارند.

این جشنواره از سال۲۰۱۱ در حال برگزاری است و «آدام هولوب» از کشور جمهوری چک آن را راه‌اندازی کرده است. او معتقد است دو موجود در جهان، نماد طبیعت‌اند؛ یکی درخت‌ها و دیگری زنبورها!

جایزه اول این جشنواره، امسال نصیب یک درخت راش ۲۰۰ساله لهستانی شد.

قلب باغ

این درخت راش ۲۰۰ساله و زیبا، در مرکز یک باغ گیاه‌شناسی در دانشگاه وروکلاو لهستان جا خوش کرده. تنه ‌قطور، شاخه‌های گسترده و برگ‌های بنفش که زیر آفتاب، می‌درخشند، آن را در رتبه اول قرار داده‌اند.

راش مجنون

این درخت راش، درست مانند یک بنای طبیعی و البته زنده است که حدود ۱۶۰سال در منطقه بایو در کشور فرانسه ایستاده است. این اثر ارزشمند، عاشق عروس و دامادهایی است که طبیعت‌ را دوست دارند و دلشان می‌خواهد با آن عکس بیندازند.

درخت‌هایی که عاشقانه ایستاده‌اند!

درخت صلح

این درخت زیتون ۳ تا ۴ هزار ساله که در منطقه لوراس ایتالیا قرار دارد، با ۱۴هزار رای، در رتبه سوم ایستاده است. این درخت نماد تاب‌آوری و دوام است.

درخت‌هایی که عاشقانه ایستاده‌اند!

درخت چای زینتی!

شهر گیامراس در کشور پرتغال، پذیرای درختی زینتی به‌نام کاملیا است؛ درختی که به زیبایی، فرم مخروطی به‌خود گرفته و در جایگاه چهارم قرار گرفته است.

درخت‌هایی که عاشقانه ایستاده‌اند!

نظر شما