شناسهٔ خبر: 66847790 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در دهه کرامت سال ۱۴۰۳؛

۱۷۸۶ زندانی در خوزستان از ارفاقت قانونی بهره‌مند شدند

اهواز- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: در دهه کرامت سال‌جاری، تعداد یک هزار ۷۸۶ نفر از زندانیان استان از امتیاز ارفاقات قانونی بهره‌مند شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، علی دهقانی بیان کرد: پیرو تأکیدهای رئیس قوه قضائیه در خصوص بازدیدهای دوره‌ای و مناسبتی از زندان‌ها و بررسی شرایط مددجویان، در دهه کرامت امسال بازدیدهای متعددی از زندان‌های خوزستان صورت گرفت که نتیجه آن برخورداری یک هزار و ۷۸۶ مددجوی واجد شرایط از ارفاقات قانونی از جمله مرخصی پایان حبس، آزادی مشروط، تعلیق، اشتغال به کار، مرخصی و آزادی تحت نظارت الکترونیکی (پابند) بوده است.

وی تصریح کرد: بازدید از زندان و بررسی وضعیت زندانیان به صورت مستمر باید در دستور کار مدیران قضائی باشد زیرا محکومانی که در حال تحمل حبس هستند باید به صورت مداوم مورد ارزیابی قرار گیرند و نتیجه اقدامات اصلاحی زندان سنجیده شود.

وی با قدردانی از تلاش ستاد دیه و انجمن حمایت از زندانیان خوزستان و کمک‌های خیران و همراهی شکات و صاحبان حق در پرونده‌ها گفت: با تلاش صورت گرفته در دهه کرامت، زمینه آزادی ۳۹ نفر از محکومان مالی جرایم غیرعمد توسط ستاد دیه استان و آزادی ۲۰۹ نفر از زندانیان معسر و نیازمند توسط انجمن حمایت از زندانیان فراهم شد.

‎رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به سیاست حبس زدایی قوه قضائیه، تصریح کرد: فضای زندان‌ها باید صرف اصلاح و بازپروری محکومان شود و با مدیریت صحیح و استفاده مناسب از مجازات‌های جایگزین حبس و ارفاقات قانونی برای زندانیان واجد شرایطی که اصلاح شده و یا زمینه اصلاح آنان در بیرون از زندان وجود دارد، می‌توان این هدف را به تحقق رسانده و زمینه اصلاح سایر محکومان را با ایجاد فضای مراقبتی، حرفه‌آموزی و اشتغال و نیز با اجرای برنامه‌های فرهنگی - تربیتی، فراهم کرد.

دهقانی تاکید کرد: افرادی که موجب اخلال در نظم عمومی شده و یا حضورشان موجب خطر و زیان برای جامعه باشد، مورد این ارفاقات قرار نمی‌گیرند و محکومانی که مستحق حبس هستند، به عنوان حقی برای جامعه باید تحمل کیفر کنند.

نظر شما