شناسهٔ خبر: 66847741 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

در اولین ماه سال رقم خورد:

رکورد تولید ۸۱۲.۵ هزار تنی تختال در فولاد مبارکه و ثبت ۹۵.۵ درصدی بدون عیوب

شرکت فولاد مبارکه در اولین ماه سال، رکورد تولید ۸۱۲.۵ هزار تن تختال را با ۹۵.۵ درصد بدون عیوب در ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم به ثبت رساند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمدمهدی مرندی رییس کنترل کیفی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه با اشاره به ثبت ۹۵.۵ درصدی تختال‌های بدون عیب ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم در فروردین‌ ماه، گفت: این رقم نسبت به ۹۴.۴۲ درصدی سال گذشته ۱.۱۲ درصد بالاتر است. درصد عیوب تختال ماشین‌های ریخته‌گری یک و ۲ و چهار، کمتر از چهار درصد و عیوب تختال‌های تولیدی ماشین شماره سه ریخته‌گری نیز کمتر از ۶ درصد ثبت شد.

وی افزود: درصد تولید تختال طبق سفارش مشتری در فروردین برابر ۹۸.۷ درصد است که نسبت به سال قبل افزایش ۰.۴ درصدی داشت. با کنترل‌ها درصد شرایط غیر طبیعی ریخته‌گری به کمتر از ۰.۲ درصد و درصد تختال‌های میکس غیر هم‌گروه نیز به کمتر از ۰.۳ درصد کاهش یافت.

همچنین محمدعلی شفیعی رییس گروه فنی ناحیه فولادسازی و ریخته‌گری مداوم فولاد مبارکه در این خصوص، گفت: در مسیر راهبرد سودآوری شرکت، مولفه‌هایی نظیر افزایش تولید و بهبود بهره‌وری در کاهش هزینه‌ها و افزایش سودآوری از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. ضمن اینکه برای کاهش هزینه‌ها باید به کاهش دوباره‌کاری‌ها در تولید نیز توجه داشت.

وی افزود: در فروردین‌ ماه با برنامه‌ریزی و تعمیرات صورت‌گرفته، آماده‌ به‌کاری تجهیزات افزایش یافت. علاوه بر این اقداماتی نظیر اصلاح فرایندها، آموزش‌های مستمر و نظارت بیشتر بر فرایند تولید، کاهش درصد تولید تختال‌های NC، کاهش تختال‌های میکس و تختال‌های کوتاه و افزایش تختال‌های تخصیص داده‌ شده صورت گرفت. به‌نحوی‌که عملکرد فروردین‌ماه ۹۸.۷ درصد بود.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

 

نظر شما