شناسهٔ خبر: 66846841 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

بازداشت افراد غیربومی از حریم آثار تاریخی در مرودشت

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس از دستگیری ۲ متهم غیربومی از حریم آثار تاریخی در تنگه شاه اسماعیل واقع در شهرستان مرودشت خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ مسعود رزمجویی فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی استان فارس، اظهار کرد: با گزارش یگان حفاظت شهرستان مرودشت، طی بازدید انجام‌شده از حریم آثار تاریخی در تنگه شاه اسماعیل واقع در این شهرستان، عوامل این یگان به یک دستگاه خودرو سواری سمند مشکوک شدند. 

او ادامه داد: مأموران بلافاصله و با هماهنگی قضایی و گرفتن مجوز، خودرو مذکور را بازرسی کرده و ۲ دستگاه فلزیاب از درون خودرو کشف شد. 

رزمجویی گفت: متهمان (افراد غیربومی) دستگیر و همراه با پرونده متشکله برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند و مراتب از طریق این یگان و واحد حقوقی در حال پیگیری است.

او با بیان اینکه خرید، فروش، نگهداری و استفاده از دستگاه‌های فلزیاب منوط به گرفتن مجوز از سازمان میراث فرهنگی کشور است، افزود: فروشندگان مکلفند دستگاه‌های یاد شده را فقط به اشخاصی که مجوز خرید از سازمان میراث فرهنگی کشور دریافت کرده اند بفروشند و نسخه‌ای از برگ فروش را مشتمل بر مشخصات خریدار و مشخصات فنی دستگاه به سازمان میراث فرهنگی کشور ارسال کنند.

مرودشت در فاصله ۵۰ کیلومتری شیراز قرار دارد.

نظر شما