شناسهٔ خبر: 66845700 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

تلفن بی سیم پاناسونیک یا یالینک ؟ کدام بهتر است؟

صاحب‌خبر -
در این مقاله ابتدا به معرفی تلفن‌های بی سیم و مزایا و قابلیت‌های آن میپردازیم و سپس با مقایسه دو برند پاناسونیک و یالینک، بهترین برند تولید کننده تلفن‌های بی سیم را خواهیم شناخت همچنین به شما مجموعه ای معرفی میکنیم تا از قیمت تلفن بی سیم پاناسونیک مطلع شده و به سادگی خرید خود را ثبت نمایید.

انواع تلفن بی سیم
تلفن‌های بی سیم به صورت کلی دارای دو نوع تلفن‌های بی سیم معمولی و تلفن‌های DECT هستند. در تلفن‌های بی سیم معمولی، دستگاه به صورت بی سیم به اینترنت متصل می‌شود و از طریق این اتصال تماس‌ها را برقرار می‌کند. این دستگاه‌ها می‌توانند در محدوده آنتن دهی وای-فای تحرک داشته باشند و هم چنان به کار خود ادامه دهند. تلفن‌های DECT در طرف دیگر ماجرا؛ به پایه خود وابسته هستند و مستقیما به مرکز تلفن VoIP کاربر اتصال می‌یابند.

مزایای استفاده از تلفن‌های بی سیم
قابلیت‌های موجود در جدیدترین تلفن‌های بی سیم عبارتند از:

کیفیت صدا
این قابلیت به مدل تلفن بی سیمی که استفاده می‌شود بستگی دارد؛ اما کیفیت صدا در تلفن‌ها بی سیم معمولا نسبت به تلفن‌های همراه یا حتی تلفن‌های رومیزی معمولی بهتر و بالاتر است.

انعطاف پذیری
وقتی کسب و کارها به سرعت در حال توسعه باشند، به همان نسبت از تهیه تجهیزات مورد نیاز برای شرایط فعلی خود عقب می‌مانند. با تلفن‌های بی سیم، شما بعنوان کاربر می‌توانید به سرعت و تنها با اضافه کردن چند هندست یا پایه جدید به شرایط مورد نظر خود دست یابید.

قابلیت‌های پیشرفته
این تلفن‌ها به همراه طیف وسیعی از قابلیت‌ها و مزایا به بازار عرضه می‌شوند. این قابلیت‌ها می‌توانند شامل منوهای تصویری، ارسال پیام متنی و ادغام با دیگر تجهیزات ارتباطی مثل ماشین‌های فکس و پرینترها باشند.



چگونه بهترین تلفن بی سیم را انتخاب کنیم ؟
امروزه مدل‌های زیادی در بازار وجود دارند که قابلیت‌های عالی و منحصربفردی را در خود جای داده اند. در نتیجه انتخاب مدل مناسب برای شما به اولویت‌های کسب و کارتان بستگی دارد. در ادامه به مواردی می‌پردازیم که می‌توانند انتخاب بهتری را برای شما رقم بزنند.

سازگاری
قبل از اینکه بخواهید قابلیت دیگری را بررسی کنید، باید مطمئن شوید که دستگاه مورد نظرتان با سیستم ارتباطی کنونی شما سازگار است. حتی اگر بهترین مدل تلفن بی سیم را نیز تهیه کنید، زمانی که با سیستم ارتباطی که دارید سازگار نباشد، هیچ تاثیری روی بهبود کسب و کار شما نخواهد داشت.

ثبات و پایداری
هر محیط کاری تجهیزات خاصی را برای خود می‌طلبد. اگر شرایط به گونه ای باشد که در خارج از محیط اداری از تلفن به میزان زیادی استفاده شود، بهتر است دستگاهی با درجه سختی بیشتر و میزان مقاومت بالاتر در برابر ضربه یا نفوذ آب در نظر گرفته شود.

محدوده آنتن دهی
بسیاری از محصولات دارای محدوده آنتن دهی داخلی 30 تا 50 متر و طیف عملکرد خارجی تا 300 متر می‌باشند. این طیف به میزان زیادی به نقشه محل کار و ضخامت دیوارهای آن بستگی دارد. به طور مثال اگر محیط کار شما در انبار است؛ لزومی به تهیه تلفن بی سیم با محدوده آنتن دهی بالا نخواهد بود.

امنیت داده‌ها
وقتی برای انتقال داده‌ها از اینترنت استفاده می‌شود، حفظ امنیت داده‌ها از اهمیت بالایی برخوردار خواهد شد. دستگاه تلفنی که دارای مراحل امنیتی کاملا رمزگذاری شده باشد، به کاربر اطمینان بیشتری در حین استفاده خواهد داد.

قیمت دستگاه
بسیاری از ارائه دهندگان و فروشندگان دستگاه‌های تلفن برای خریدهای عمده تخفیف‌های خوبی را در نظر می‌گیرند. این نکته بسیار حائز اهمیت است که از همان ابتدا بودجه خود را تعیین کنید تا از هزینه‌های اضافه جلوگیری جلوگیری به عمل آید.

مصرف انرژی
چه از افرادی باشید که نگران محیط زیست هستند یا افرادی که نمی‌خواهند هر ماه هزینه بالایی را برای مصرف برق پرداخت کنند، میزان مصرف انرژی توسط دستگاه از اهمیت بالایی برخوردار خواهد بود. تلفن‌های بی سیم DECT میزان مصرف انرژی را تا 60 درصد پایین می‌آورند.



بین پاناسونیک و یالینک کدام برند بهتر است؟
سوالی که قبل از خرید ذهن خریداران به میزان زیادی درگیر می‌کند، این است که کدام برند از دیگر برندها دارای تولیدات بهتر و با کیفیت تری است. در دسته بندی تلفن‌های بی سیم، دو برند یالینک و پاناسونیک از نام‌های شناخته شده در این زمینه به شمار می‌آیند. در ادامه با معرفی این دو برند و مقایسه آنها با یکدیگر برای انتخابی مناسب و مطمئن تر با ما همراه باشید.

تلفن بی سیم پاناسونیک
تلفن‌های بی سیم پاناسونیک مانند تلفن‌های همراه به شما آزادی عمل و امکان داشتن تحرک در محل کار یا زندگی را می‌دهند. دیگر قرار نیست احساس کنید به میز و صندلی خود گره خورده اید. با داشتن امکان تحرک آزادانه در فضای دفتر یا انبار و انجام دادن چند کار به صورت همزمان، انعطاف پذیری و کارایی در محل کارتان به طرز چشم گیری افزایش می‌یابد.
تلفن‌های بی سیم پاناسونیک دارای کیفیت ساخت بالا، مقرون به صرفه و محدوده آنتن دهی گسترده هستند. ارائه کیفیت صدای HD، عمر پنج ساعته باتری در حالت مکالمه، نصب و استفاده آسان و ... همگی قابلیت‌هایی هستند که تلفن‌های پاناسونیک را به گزینه ای مناسب برای خرید تبدیل می‌کنند.

تلفن بی سیم یالینک
طیف وسیع دستگاه‌های تلفن بی سیم DECT برند یالینک سیستم ارتباطی سازمان‌ها و ادارات را با انقلابی عظیم مواجه کرده است. ارائه ارتباطی با ثبات، امن و با کیفیت بالا هیچ وقت دست یافتنی تر از امروز نبوده است. با استفاده از تلفن‌های بی سیم یالینک از ویژگی‌های پیشرفته ای از قبیل برقراری ارتباط درون سازمانی، کنفرانس سه طرفه، پشتیبانی از چهار تماس همزمان و حداکثر 5 گوشی بی سیم برخوردار شوید. طول عمر باتری این سری از دستگاه‌ها به حداکثر 30 ساعت در زمان مکالمه و 16 روز در زمان آماده به کار می‌رسد. این ویژگی برای کاربرانی که استفاده زیادی از تلفن دارند، مثل مراکز تماس با حجم تماس ورودی بالا بسیار مناسب و کاربردی است.

مقایسه تلفن‌های بی سیم برند پاناسونیک و یالینک
در این قسمت، می‌خواهیم قابلیت‌های مختلف تلفن‌های بی سیم دو برند یالینک و پاناسونیک را به صورت موردی مقایسه کنیم.
•    کیفیت صدا: تلفن‌های یالینک دارای کیفیت صدای بهتری نسبت به تلفن‌های بی سیم پاناسونیک هستند.
•    محدوده آنتن دهی: تلفن‌های بی سیم یالینک و پاناسونیک هر دو دارای محدوده آنتن دهی گسترده ای هستند؛ اما در تلفن‌های پاناسونیک در برخی محیط‌ها ممکن است به تقویت کننده نیاز باشد.
•    طراحی‌ها و قابلیت‌ها: تلفن‌های بی سیم یالینک با طراحی زیبا و قابلیت‌های متنوع مانند صفحه نمایش رنگی، دفترچه تلفن، اتصال به هدست و ... برخوردار است. تلفن‌های پاناسونیک نیز با همین قابلیت‌ها به بازار ارائه شده اند.
•    قابلیت اتصال به سانترال: هر دو برند یالینک و پاناسونیک تلفن‌های بی سیم خود را با قابلیت اتصال به سانترال‌ها و سیستم‌های PBX طراحی کرده اند.
•    قابلیت اضافه کردن دستگاه‌های تلفن: هر دو برند امکان اضافه کردن دستگاه‌های تلفن بیشتر به یک پایگاه شارژر یا پایه را فراهم می‌کنند.

سخن پایانی
با توجه به مقایسه فوق، هر دو برند یالینک و پاناسونیک تلفن‌های بی سیم با کیفیت و قابل اعتمادی را ارائه می‌دهند. انتخاب بین این دو معمولا به نظرات کاربران، نیازهای خاص و قابلیت‌های مورد نظر ایشان بستگی دارد.
شرکت آی پی سورنا انواع تلفن‌های بی سیم از برندهای معتبر دنیا و دیگر تجهیزات ارتباطی را موجود دارد. تمامی محصولات با گارانتی یک ساله، تضمین اصالت کالا و تحویل فوری به خریدار ارائه می‌شوند. هم چنین مجموعه ما بعد از خرید نیز با خدمات پس از فروش مطمئن و متعهدانه در کنار مشتریان خود باقی خواهد ماند. با تشکر از همراهی و اعتماد شما.
 

نظر شما