شناسهٔ خبر: 66845032 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان:

تمامی پروژه‌های با پیشرفت ۵۰ درصد تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه حدود ۳۸۰ پروژه ورزشی نیمه تمام در سطح استان وجود دارد، گفت: امسال نیز تمامی پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت به بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، عباس شیبک در نشست با اصحاب رسانه در زاهدان اظهار کرد: تعداد ورزشکاران بیمه شده در سیستان و بلوچستان در سال گذشته ۴۰ هزار بود که امسال به ۴۸ هزار نفر رسیده است.

وی افزود: کشتی کچ‌گردان و یک بازی فکری نیز با همکاری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به نام استان سیستان و بلوچستان در فهرست میراث ملی کشور ثبت شد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: ۱۷۰ میلیارد ریال اعتبار بین هیئات‌های ورزشی استان تقسیم شده که با برنامه‌ریزی لازم می‌توانند سطح کیفی هیئات‌ها را بالا ببرند.

شیبک بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان در بحث المپیاد ورزشی در دو سال گذشته پایین‌ترین رتبه را داشت که به منظور ارتقای این رتبه، اقدامات مهمی صورت گرفت و المپیاد استانی در ۵ شهرستان و با ۱۵ رشته ورزشی و همچنین المپیاد منطقه‌ای در ۱۳ رشته برگزار شد که امیدواریم با این طرح در المپیادهای ورزشی کشور نیز شاهد کسب رتبه بهتری باشیم.

وی با بیان اینکه ۴۰۰ زمین ورزشی در سطح استان به نام‌های شهدای استان نام‌گذاری شده، گفت: ۲۰۰ اصله نهال زیتون به یاد شهدای غزه در دهکده المپیک زاهدان نیز کاشته شده است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان سیستان و بلوچستان از اقدامات فرهنگی این مجموعه به کمک ورزشکاران استان به سیل‌زدگان اشاره کرد و افزود: همایش رسم پهلوانی به منظور تجلیل از مدال‌آورانی که مدال‌هایشان را اهدا کردند و همچنین برگزاری یادواره شهدای ورزشکار استان در سال گذشته از سایر اقدامات فرهنگی مجموعه ورزش و جوانان استان است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۸۰ زمین ورزشی نیمه آماده در سطح استان داریم، گفت: امسال نیز تمامی پروژه‌های بالای ۵۰ درصد پیشرفت به بهره‌برداری خواهند رسید.

شیبک تصریح کرد: با همکاری شهرداری زاهدان برای نخستین بار سالن ورزشی بانوان در حاشیه شهر زاهدان در حال آماده‌سازی است.

وی با اشاره به تکمیل خانه جوان در شهرهای زاهدان و زابل و نیز افتتاح سالن‌های ورزشی در زرآباد و چابهار اشاره کرد و گفت: ۴۲ زمین ورزشی مینی فوتبال تا پایان سال در سطح استان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل ورزش و جوانان استان افزود: تعویض کف‌پوش ۵ سالن ورزشی با اعتبار یک میلیارد تومان برای هر کدام نیز در حال انجام است.

وی تصریح کرد: واگذاری زمین به ۵ قهرمان برتر استان که در سطح جهانی و المپیک حائز رتبه شده بودند، توسط استاندار انجام شد.

شیبک اذعان کرد: جام صلح و دوستی برای اولین بار در سال گذشته در ۶ رشته با حضور کشورهای افغانستان، پاکستان و سریلانکا در استان برگزار شد و امسال نیز قرار است این مسابقات از نیمه دوم شهریور ماه تا نیمه نخست مهرماه در ۱۳ رشته با حضور ورزشکاران کشورهای افغانستان و پاکستان برگزار شود.

وی یادآور شد: در بحث ترویج خانه ورزش روستایی ۴۴۷ خانه در روستاهای استان ساخته شده است، همچنین ۵۳۸ زمین چمن مصنوعی در روستاهای سطح استان راه اندازی شده که برای هر زمین اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

نظر شما