شناسهٔ خبر: 66844593 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

استعلامات ضروری قبل از خرید ملک

صاحب‌خبر -

استعلامات لازم قبل از خرید ملک موارد مختلفی را قبل از خرید ملک مورد بررسی قرار دهید، زیرا خرید ملک یک تصمیم مهم است و تأثیر گذار بر زندگی شما خواهد بود.

استعلامات  ضروری قبل از خرید ملک
تین نیوز

استعلامات لازم قبل از خرید ملک موارد مختلفی را قبل از خرید ملک مورد بررسی قرار دهید، زیرا خرید ملک یک تصمیم مهم است و تأثیر گذار بر زندگی شما خواهد بود. یکی از موارد مهمی که باید به آن توجه کنید، اطمینان از صحت اطلاعات و مدارک مرتبط با ملک است، زیرا امکان وجود داشتن مدارک جعلی یا اطلاعات نادرست وجود دارد . همچنین، باید اطمینان حاصل کنید که سند ارائه شده واقعا متعلق به ملک مورد نظر است، تا از خرید ملکی که مشکلات قانونی دارد جلوگیری کنید.

استعلامات لازم قبل از خرید ملک

به گزارش تین نیوز، خرید یک ملک امری بسیار حساس و مهم است که نیازمند دقت و بررسی دقیق امور مختلف است. پیش از قدم گذاشتن به سمت خرید یک ملک، بسیار مهم است که از استعلامات لازم برای اطمینان از وضعیت قانونی و مالکیت ملک اطلاع حاصل کنید .

این اطلاعات به وسیله استعلامات از سازمان ها و مراجع مربوطه قابل به دست آوردن است و می تواند به شما کمک کند تا تصمیمی مطمئن تر و مبتنی بر اطلاعات دقیق تر در مورد خرید یک ملک بگیرید.

از دیگراقدامات مهم که قبل از معامله ملک باید انجام داد، بررسی مطابقت داشتن وضعیت ملک با مشخصات مالک با سند ثبتی ملک و پلاک ثبتی ارائه شده توسط فروشنده می‌باشد.

موارد زیر خلاصه ای از استعلامات مورد نیاز قبل از خرید ملک می باشد؛

  •  استعلام جعلی نبودن سند: برای اطمینان از اصالت سند، به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کنید یا از سامانه  «ثبت من» استعلام بگیرید.
  • بررسی مالکیت فروشنده مشخصات مدارک هویتی فروشنده؛ مثل تطبیق کارت ملی و شناسنامه فروشنده با مشخصات مالک در سند.
  • استعلام توقیف نبودن ملک؛ ممکن است ملک به دلیل بدهی یا مهریه در توقیف باشد. پس حتما از دفترخانه یا سایت  «ثبت من» از این موضوع آگاه شوید. 
  • استعلام در رهن بودن ملک؛ برای خرید ملکی که به هر دلیلی در رهن بانک باشد به موافقت بانک مورد نظر نیاز است. جهت استعلام این مورد نیز می توانید از دفترخانه یا سایت  «ثبت من»  استعلام بگیرید.
  • استعلام ممنوع المعامله نبودن؛  ممکن است  مالک به دلایل مختلف مثل ورشکستگی یا ارتکاب جرم هایی از معامله منع شده باشد که معامله با این اشخاص باطل می باشد، بدین منظور حتماً از دفترخانه یا سایت من استعلام بگیرید.
  • استعلامات شهرداری؛  با مراجعه به شهرداری از تخلفات ساختمانی عقب نشینی ها و غیره... مطلع شوید. 
  • استعلام از منابع طبیعی؛ اگر قصد خرید ملک در شمال کشور و یا حاشیه شهرها دارید، از ملی نبودن زمین با مراجعه به اداره منابع طبیعی مطلع شوید.
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما