شناسهٔ خبر: 66843947 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردای اقتصاد | لینک خبر

ثبت رکوردهای جدید درآمدی انویدیا

شگفتی هوش مصنوعی در وال‌استریت / رشد ۲۶۲ درصدی درآمد فصلی انویدیا

قیمت هر سهم انویدیا برای نخستین بار از مرز ۱۰۰۰ دلار گذشت

صاحب‌خبر -

فردای اقتصاد - شرکت انویدیا با انتشار گزارش مالی فصل اول امسال رکوردهای جدیدی را به جا گذاشت از جمله رشد درآمدی ۲۶۲ درصدی نسبت به فصل مشابه سال قبل و سوددهی هفت برابری در همین بازه زمانی. 

گزارش جدید سومین شرکت با ارزش جهان نشان میدهد که انویدیا در فصل نخست مالی امسال به ۲۶.۰۴ میلیارد دلار درآمد رسیده است. همچنین سود خالص فصلی این شرکت نیز به ۱۴.۸۸ میلیارد دلار رسیده که نسبت به فصل مشابه سال قبل ۶۲۸ درصد رشد نشان می‌دهد.

این گزارش همچنین نشان دهنده درآمدزایی بسیار بالای محصولات بخش دیتاسنتر این شرکت است.

به دنبال این گزارش قیمت هر سهم انویدیا برای نخستین بار از مرز ۱۰۰۰ دلار گذشت. انویدیا همچنین اعلام کرد برای دومین بار تقسیم سهام یک به ده را انجام می‌دهد اقدامی که با هدف جذب سرمایه‌گذاران خرد انجام می‌گیرد و باعث کاهش قیمت هر سهم بدون تغییر در ارزش شرکت می‌شود. 
بخش عمده رشد درآمد خیره‌کننده انویدیا از طریق افزایش رشد محصولات بخش دیتاسنتر رخ داده است. در فصل مالی اخیر انویدیا ۲۲.۵ میلیارد دلار را از فروش محصولات این بخش به دست آورده است. 
رشد سهام انویدیا باعث شد که ارزش ثروت جیسون هوانگ مدیرعامل وبنیانگذار این شرکت در یک روز ۷.۷ میلیارد دلار افزایش یابد و به ۸۷ میلیارد دلار برسد. جیسون هوانگ ۶۱ ساله معتقد است که انقلاب صنعتی جدیدی آغاز شده و دیتاسنترها کارخانه‌های اصلی هوش مصنوعی به شمار می‌روند. 

شرکتهایی چون اپل، گوگل، متا، آمازون و ... از مهمترین مشتریان محصولات انویدیا هستند. همچنین رقابت سنگینی بین دولت‌ها برای خرید پردازنده‌های هوش مصنوعی این شرکت در جریان است.

افزایش سهام انویدیا باعث رشد سهام بسیاری از شرکتهای هوش مصنوعی و حتی شرکتهایی در حوزه خدمات عمومی شده است. احتمال افزایش تقاضا برای برق باعث شده که بسیاری از این شرکتها بدون هیچ گونه ارتباط مستقیم به صنعت هوش مصنوعی با رشد ارزش و قیمت سهام روبه رو شوند.

شرکت انویدیا ازنظر ارزش با فاصله کمی بعد از اپل در جایگاه سومین شرکت با ارزش جهان قرار دارد. ارزش این شرکت تنها طی یکسال دوبرابر شده است. 

این شرکت همچنین به عنوان محبوب‌ترین برند از نظر امریکایی‌ها انتخاب شده است.

نظر شما