شناسهٔ خبر: 66843903 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی دانشگاهی کشور در کرمانشاه

استاندار کرمانشاه، از افتتاح بزرگ‌ترین نیروگاه خورشیدی دانشگاهی کشور از محل مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در دانشگاه صنعتی کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمدطیب صحرایی امروز _ شنبه پنجم خرداد_ در حاشیه افتتاح بزرگترین نیروگاه خورشیدی دانشگاهی کشور در دانشگاه صنعتی کرمانشاه اظهار کرد: در سفر دور اول رئیس جمهور شهید به استان کرمانشاه یک مصوبه خوب بیش از ۲۸۳ میلیارد تومان از منابع اعتباری نفت و مسئولیت اجتماعی برای استان در نظر گرفته شد که با پیگیری‌های بعدی ۱۸۰ میلیارد تومان دیگر به این بودجه الحاق شد؛ امروز ۴۶۳ میلیارد تومان مصوبه از محل مصرف اجتماعی نفت برای استان کرمانشاه داریم.

وی ادامه داد: در سفرهای شهرستانی قسمتی از این اعتبارات صرف پروژه‌های نیمه‌کاره و نیمه‌تمام که غالباً آموزشی بودند، شد و امروز هم در دانشگاه صنعتی کرمانشاه یک پروژه خوب و دانش‌بنیان در حوزه تولید انرژی پاک افتتاح شد.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: امیدواریم با ادامه این مسیر بودجه در نظر گرفته از محل مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان به‌صورت ۱۰۰ درصد تخصیص پیدا کند تا بتوانیم از این محل کمک‌های خوبی را به مجموعه‌های نیمه‌کاره که غالباً در حوزه‌های آموزشی و مورد نیاز مردم استان داشته باشیم.

وی گفت: از ابتدای سال گذشته طی دو مرحله پروژه‌های نیمه‌کاره سطح استان دسته‌بندی شده که پروژه‌های با پیشرفت بالای ۷۰ درصد در اولویت قرار گرفت و توسط سهمی از اعتبار مسئولیت اجتماعی صنعت نفت فعال شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نیروگاه خورشیدی ۵۶۰ کیلوواتی دانشگاه صنعتی کرمانشاه که در مرحله نخست انرژی پاک مورد نیاز این مجموعه ۲۵ هکتاری آموزشی؛ شامل چهار طبقه آموزشی، آزمایشگاه‌های تحقیقاتی، سوله‌های کارگاهی، پژوهشی و ورزشی و ۲ بلوک خوابگاهی را تأمین می‌کند، امروز پنجم خردادماه با حضور مسؤولان وزارت نفت و استانداری کرمانشاه به بهره‌برداری رسید.

بخشی از اعتبار مسئولیت اجتماعی وزارت نفت که برای اجرای طرح‌های دانش‌بنیان در دانشگاه‌ها هزینه می‌شود که سه افتتاح امروز دانشگاه صنعتی (نیروگاه خورشیدی، توان رباتیک و چاپگر سه بعدی فلزات) از محل این اعتبارات بود.

نظر شما