جی پلاس؛ بیمه شدگان در صورت مغایرت اطلاعات بیمهای کارگاه با شرایط شغلی خود میتوانند با مراجعه به شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir اعتراض خود را ثبت کند.
میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی از آغاز اجرای طرح اطلاع رسانی ماهانه از طریق ارسال پیامک به بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی گفت.
طبق این گزارش، سه موضوع مهم دستمزد مبنای کسر حق بیمه، تعداد روزهای کارکرد در ماه و همچنین عناوین شغلی بهصورت ماهانه به اطلاع بیمهشدگان برسد. درصورتیکه بیمهشده مغایرتی در اطلاعات دریافتی مشاهد کند، میتواند با مراجعه به شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir اعتراض خود را ثبت کند.
میرهاشم موسوی، مدیرعامل این سازمان در این زمینه گفت: تمامی خدماتی که سازمان تأمین اجتماعی در مواردی مانند بازنشستگی، ازکارافتادگی، برقراری مستمری بازماندگان و برخی غرامتها به بیمهشدگان ارائه میدهد، تابعی از حقوق مبنای کسر حق بیمه، روزهای کارکرد در هر ماه و نیز عناوین شغلی بیمهشدگان است.
این مقام سازمان تامین اجتماعی افزود: اگر خدای ناکرده عنوان شغلی، دستمزد مبنای کسر حق بیمه و همین طور روزهای کارکرد در هر ماه افراد مشمول قانون تأمین اجتماعی به شکل واقعی به سازمان تأمیناجتماعی اعلام نشود و حق بیمه افراد برمبنای اطلاعات واقعی در این زمینه محاسبه و پرداخت نشود، بیمهشدگان تأمین اجتماعی در زمان نیاز به بهرهمندی از خدمات و مواهب بیمه تأمین اجتماعی دچار مشکل شده و متضرر میشوند.
وی افزود: طرح اطلاعرسانی ماهانه از طریق ارسال پیامک به بیمهشدگان شاغل در کارگاههای مشمول قانون تأمین اجتماعی؛ با رویکرد پیشگیری از بروز مشکلات آتی برای بیمهشدگان اجرا میشود و امیدواریم اگر مشکلی در این مورد وجود دارد، در ابتدا با تعامل بین کارگران و کارفرمایان حل شود و اگر از این طریق مشکلات احتمالی حل نشد، ما هم آمادگی داریم برای کمک به حل اختلافات درباره دستمزد مبنای کسر حق بیمه، عناوین شغلی و نیز روزهای کارکرد ماهانه، اقدامات قانونی لازم را انجام دهیم.
در ادامه این گزارش سازمان تامین اجتماعی آمده است: با توجه به اینکه اعتراض بهعنوان شغلی، تعداد روزهای کارکرد ماه و همچنین دستمزد مبنای کسر حق بیمه؛ از دعاوی پرتکرار بیمهشدگان در دیوان عدالت اداری است؛ با ارسال این پیامک، کارگران از هر سه مورد مذکور که کارفرما برای آنها گزارش کرده است در قالب یک پیامک مطلع شده و در صورت لزوم، قبل از آنکه نیاز به خدمات سازمان تأمین اجتماعی پیدا کنند، در مورد اصلاح آن اقدام خواهند کرد. پیامکهای ماهانه واریز حق بیمه، بهمنظور اطلاع ذینفعان از روزهای کارکرد در هر ماه، دستمزد مبنای کسر حق بیمه و عنوان شغلی؛ از انتهای سال گذشته در دو استان کشور اجرایی شده بود و از ابتدای خرداد ماه سال جاری، برای عموم بیمهشدگانی که در سامانه خدمات غیرحضوری این سازمان به نشانی es.tamin.ir ثبتنام کردهاند، ارسال میشود. درصورتیکه بیمهشده مغایرتی در اطلاعات دریافتی مشاهد کند، میتواند با مراجعه به شعب سازمان یا سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir در بخش بیمهشدگان/ خوداظهاری/ اعتراض به سابقه دارای کسری کارکرد یا اشکال؛ اعتراض خود را ثبت کند.
از آنجا که این پیامک به شماره تلفن همراهی که در سامانه خدمات غیرحضوری سازمان تأمین اجتماعی ثبت شده ارسال میشود، از تمامی بیمهشدگانی که تاکنون در این سامانه ثبتنام نکردهاند درخواست میشود در اسرع وقت نسبت به ثبتنام در این سامانه به نشانی es.tamin.ir و ثبت شماره تماس خود اقدام کنند. بیمهشدگانی که پیش از این در سامانه ثبتنام کردهاند و اطلاعات آنها بهویژه شماره تلفن همراه تغییر کرده است، نیز باید سریعتر به این سامانه مراجعه و اطلاعات خود را بهروزرسانی کنند.