شناسهٔ خبر: 66842730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد مازندران:

۳۰۰۰ نفر جامعه هدف طرح فرهنگی صعود در مازندران هستند

آتنا فلاحتی

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران درباره برنامه‌ها و جامعه هدف رویداد فرهنگی طرح صعود، گفت: هفت رشته تخصصی و پنج رشته عمومی با مشارکت ۱۰۰۰ مسجد و بیش از ۳۰۰۰ نفر شرکت‌کننده به‌عنوان جامعه هدف این طرح تعریف شده‌اند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد ترابیان امروز (پنجم خرداد ماه) اظهار کرد: بین پنج طرح مصوب استان، رویداد فرهنگی - هنری صعود نخستین طرح منتخب برای اجرا بود و امروز نخستین گام تحقق این طرح برداشته شد.

وی از آغاز اجرای طرح توجیه کانون‌ها از فردا به مدت یک هفته در استان خبر داد و افزود: در این هفته، ابعاد طرح توضیح داده می‌شود و به پرسش‌ها پاسخ داده خواهد شد و از اواخر هفته نیز ثبت‌ نام انجام می‌شود.

ترابیان با بیان این که ۳۰۰ کانون در طرح صعود مشارکت خواهند داشت، اظهار کرد: ۲۰۰۰ نوجوان و جوان در این طرح جذب خواهند شد. ۳۰۰ کانون در ۲۲ شهرستان از فردا توجیه خواهند شد و جامعه هدف ما شامل ۱۲۰۰ کانون است.

وی ادامه داد: کلاس‌ها در پایان تابستان به پایان می‌رسد و مرحله دوم در قالب جشنواره با موضوعات یادشده برگزار خواهد شد. زمستان امسال نیز مرحله داوری رویداد اجرا می‌شود.

او با تاکید بر لزوم انتشار اخبار مساجد، بیان کرد: هر مسجد یک رسانه دارد و نیازمند گرافیست، مربی، خبرنگار و فعالان مشابه است، به همین دلیل در هفت حوزه تخصصی آموزش در محلات اجرا می‌شود و در پنج حوزه عمومی نیز آموزش در صحن مساجد داریم.

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد درباره شعار این رویداد، اظهار کرد: «محله با نشاط، مسجد با طراوت و تربیت نیرو» شعار رویداد طرح صعود در مازندران است.

ترابیان افزود: مساجد ما از نوجوانان و جوانان خالی شده است و باید فضای بازگشت این نسل به مساجد فراهم شود.

۳۰۰۰ نفر جامعه هدف طرح فرهنگی صعود در مازندران هستند

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با بیان اینکه هماهنگی‌ها در کانون مساجد براساس دستور کار همکاری با بسیج است، اظهار کرد: کانون‌های موفق همان‌ها هستند که در کنار بسیج فعالیت دارند.

وی از اعطای گواهی پایان دوره به شرکت‌کنندگان خبر داد و گفت: با توجه به اهمیت اعطای مدرک معتبر در اشتغال و آینده نسل نوجوان، گواهی کارآفرینی اعطا می‌شود.

ترابیان افزود: بیش از ۴۰۰۰ مسجد در استان داریم که ۱۲۱۹ مسجد کانون دارند. افق دید ما در اجرای طرح پنج ساله است و کانون‌های آماده همکاری در این طرح مشارکت خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، در پایان این جلسه از پوستر طرح فرهنگی صعود رونمایی شد.

انتهای پیام

نظر شما