شناسهٔ خبر: 66842559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش خبر داد

افزایش ۵۰ درصدی سرانه ورزشی مدارس کشور در دولت سیزدهم

سید پوریا مسلمی

مدیرکل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش از افزایش ۵۰ درصدی سرانه ورزشی در مدارس کشور در دولت سیزدهم با اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومان خبر داد.

صاحب‌خبر -

حسین بابویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: دولت سیزدهم از ابتدای فعالیتش تا کنون، در حوزه ورزش دانش‌آموزی اقدامات مهمی انجام داده است که از جمله آن‌ها می‌توانیم به افزایش سرانه ورزشی و جذب مربیان تربیت بدنی اشاره کرد.

وی گفت: طرح شهید سلیمانی از سال ۱۴۰۰ و ابتدای فعالیت دولت سیزدهم با هدف ساخت فضاهای ورزشی آغاز شد و تاکنون ۵۰۰۰ مترمربع فضای ورزشی شامل سالن، چمن و ... در آن ساخته شده است. برای ساخت این ۵۰۰۰ مترمربع فضای ورزشی ۲۰۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

بابویی ادامه داد: ۳۳ هزار مربی تربیت بدنی در کشور هستند و ۱۹ هزار مربی کم داریم که ۴۰۰۰ نفر امسال جذب و مهر ماه وارد مدارس می‌شوند.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی و فعالیت‌های ورزشی وزارت آموزش و پرورش و رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ایران با اشاره به چاقی دانش‌آموزان، افزود: کرونا سبب چاقی ۴۰ درصد دانش‌آموزان کشور شده بود. به همین دلیل، دولت توجه ویژه‌ای به ورزش کرد و اکنون شاهد کم شدن میزان چاقی در میان دانش‌آموزان هستیم و آمارهای نهایی آن در حال تحلیل است.

انتهای پیام

نظر شما