شناسهٔ خبر: 66842545 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یارانه دولت برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی

دولت برای بهره‌مندی رانندگان تاکسی از بیمه تامین اجتماعی یارانه ارائه می‌کند.

صاحب‌خبر -

یارانه دولت برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی

یارانه دولت برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رانندگان تاکسی می‌توانند از یارانه کمکی دولت برای بهره‌مندی از بیمه تامین اجتماعی استفاده کنند.

ماجرا از این قرار است که در سال ۱۳۸۹ دولت مصوبه‌ای را اجرایی کرد که به موجب آن ۵۰ درصد حق بیمه رانندگان حمل و نقل عمومی توسط دولت پرداخت شود.

گویا این مصوبه به همان سال منحصر ماند و به درستی و کامل اجرا نشد.

در پی گلایه‌های رانندگان تاکسی در این خصوص، سری به سطح شهر اراک زدیم تا ببینیم اوضاع از چه قرار است.

برخی از رانندگان می‌گویند برای استفاده از این کمک دولت تا کنون موفق نشدند.

برخی دیگر گفتند: افزون بر اینکه نتوانستند از این کمک دولت بهره‌مند شوند، بیمه‌ای را هم که از قبل داشته بودنند قطع شده بود.

مدیرکل بیمه تامین اجتماعی گفت: این افراد در سامانه به صورت کارفرما شناخته شدند و یا پروانه کسب داشتنند و یا عضو هئیت مدیره شرکت‌های تجاری بودند و نمی‌توانند از کمک یارانه دولتی بهره‌مند شوند.

حسینی افزود: افرادی که بیش از ۶ ماه از تاریخ معرفی نامه آنها گذشته است و اعتباری ندارد نیز نمی‌توانند از کمک دولت بهره‌مند شوند.

حسینی این را هم گفت که رانندگانی که قبل از فروردین سال ۱۴۰۰ در سامانه تلفیقی رانندگان کشور ثبت شده اند، می‌توانند از یارانه ۵۰ درصدی دولت بهره‌مند شوند. افرادی نیز که پس از سال ۱۴۰۰ در سامانه ثبت شده اند، می‌توانند با نرخ متفاوت تری بهره‌مند شوند.

در استان مرکزی ۱۷ هزار بیمه رانندگان وجود دارد که از این تعداد ۱۱ هزار نفر بیمه رانندگان درون برون شهری و ۶ هزار نفر هم بیمه رانندگان درون شهری اعم از وانت بار‌ها و تاکسی هستنند.

نظر شما