شناسهٔ خبر: 66842340 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خط ۲ مترو کرج با تلاش‌های دولت شهید رئیسی به بهره‌برداری رسید

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج، دولت شهید رئیسی را عامل تحول در صنعت حمل و نقل ریلی و درون شهری درکرج عنوان کرد که نتیجه آن افتتاح قطار شهری این شهر بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، خلیل کوزه کنانی رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج اظهار داشت: دولت شهید رئیسی کمک بسیاری در راه اندازی و بهره‌برداری از خط 2 و پیشرفت و نزدیک شدن به مراحل پایانی این پروژه کرده است.

وی گفت: در نخستین و دومین حضور ریاست جمهوری آیت الله رئیسی در استان البرز مصوباتی همچون تخصیص اعتبار به پروژه و نهایی سازی مکان دپوی مترو انجام گرفت که این مهم باعث شد مجموعه قطار شهری از سکون خارج شده و با همت و پشتکار مدیریت شهری تعدادی از ایستگاه های آن در مدار بهره برداری قرار گیرد.

کوزه کنانی افزود: در پی نخستین سفر استانی رئیس جمهور و بازدید ایشان از خط 2 متروی کرج که در فروردین سال 1401 انجام شد، با کار جهادی نیروها و تصمیمات شایسته شورای شهر، اولویت اول مترو شامل ایستگاه های 45 متری گلشهر، رجای شهر و چهارراه راه آیت الله طالقانی به بهره برداری رسید.

رئیس سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری کرج‌ اضافه کرد: سفرهای دوم و سوم نیز منتج به نزدیک شدن اولویت دوم این پروژه به مرحله پایانی شد به گونه‌ای که مسیر ایستگاه آیت الله طالقانی تا ایستگاه شهید سلطانی هم اکنون در شرف راه‌اندازی و بهره‌برداری در همین سال جاری است.

کوزه کنانی، خدمات دولت به این مجموعه را بسیار ارزشمند توصیف و ضمن ابراز تأثر و تألم از فقدان رئیس جمهور و تیم همراه ایشان، خاطرنشان کرد: طی سه سال گذشته شخص رئیس جمهور با مترو به استان البرز سفر کرده و یک مرتبه از خط 2 بازدید داشتند و همچنین وزیر کشور سه مرتبه، معاون اجرایی رئیس جمهور یک مرتبه و معاون حقوقی نهاد ریاست جمهوری یک مرتبه از پیشرفت متروی کرج از نزدیک آشنا شدند.

وی، برگزاری جلسات مستمر و متعدد با موضوع قطار شهری کرج در نهاد ریاست جمهوری و استانداری را نیز مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: مصوبات هیئت دولت برای خرید قطار از جمله آثار برگزاری این جلسات بود.

این مسئول با زنده نگاه داشتن نام و یاد این شهدا، ابراز امیدواری کرد: راه این شهدای خدمت در شهر و کشور استمرار یابد.

نظر شما