شناسهٔ خبر: 66842072 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

پوشش ۹۴ درصدی اینترنت روستایی در لرستان

۹۴ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار لرستان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

صاحب‌خبر -

پوشش ۹۴ درصدی اینترنت روستایی در لرستان
به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: از مجموع یکهزار و ۵۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار تاکنون۹۴ درصداز روستاهای استان به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند و امکان اتصال آنها به شبکه ی ملی اطلاعات فراهم شده است.
مجتبی صارمی با اشاره به اخذ اعتباراتی از طریق وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای لرستان افزود:مجوز اتصال ۳۶۰ روستای استان به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات دریافت شده تا جشن اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ی ملی اطلاعات همزمان با هفته دولت امسال برگزار شود.
وی به اقدامات موثر دولت سیزدهم در حوزه ی ارتباطات و فناوری اطلاعات اشارعه کرد و گفت: یکی از مهمترین فعالیت ها، طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها موسوم به FTTH است که عملیات اجرایی آن اواخر سال ۱۴۰۱ در هشت شهر استان توسط اپراتور ابلاغی (آسیاتک ) آغاز شد.
صارمی افزود:ارائه سرویس اینترنت با سرعت حداکثر تا یکهزار مگابیت بر ثانیه بر بستر فیبر نوری برای همه ی کاربران خانگی، کسب و کارهای تجاری، مراکز اداری، آموزشی و درمانی است که تاکنون بیش از ۲۱۶ کیلومتر شبکه فیبر نوری شهری در استان توسعه یافته و شرایط اشتراک پذیری برای دو هزار و ۸۲۳ مشترک فراهم شده است.
 مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت:این پروژه زیرساخت اصلی شهر هوشمند بوده و مهاجرت به نسل های بالاتر اپراتور همراه نیز وابسته به اجرای آن است.
صارمی در خصوص هزینه های این خدمت افزود تأمین فیبر نوری تا درب منازل رایگان است و پس از آن با توجه به درخواست متقاضیان در محیط های شخصی، هزینه های مختلفی برای خرید اشتراک توسط اپراتورها دریافت می شود.
وی  گفت:کار احداث و راه اندازی این زیرساخت در مناطق یک تا سه شهر دورود و منطقه ی قاضی آباد خرم آباد  پایان یافته و متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت iranfttx.ir و یا اپراتورهای مربوطه نسبت به خرید اشتراک اقدام کنند.

نظر شما