شناسهٔ خبر: 66840447 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شهرداری بجنورد از نوغانداران خراسان شمالی حمایت می‌کند

شهردار بجنورد، گفت: شهرداری با عدم هرس شدید درختان توت در بجنورد برگ این درختان را برای حمایت از صنعت نوغانداری به صورت رایگان در اختیار این قشر قرار می‌دهد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسینم در بجنورد، اظهار داشت: شهرداری بجنوردی با همکاری مشترک با سازمان با جهاد کشاورزی در حمایت از اقتصاد خرد و صنعت نوغانداری، از هرس شدید درختان توت جلوگیری کرده و برگ درختان توت را برای تغذیه و پرورش کرم ابریشم در اختیار افرادی که از سازمان جهاد کشاورزی معرفی می‌شوند، قرار می‌دهد.

وی افزود: در توسعه فضای سبز و درخت کاری سطح شهر و بوستان‌ها نیز ظرفیتی از کاشت درخت را به توسعه درختان توت اختصاص دادیم.

شهردار بجنورد تصریح کرد: شهر بجنورد و استان خراسان شمالی به لحاظ آب و هوا و وجود برگ درختان توت ظرفیت بالایی در پرورش کرم ابریشم و نوغانداری دارد که اقدام  شهرداری، بخش مهمی از دغدغه نوغانداران به تهیه خوراک کرم ابریشم را برطرف می‌کند.

کشمیری گفت: نوغانداران باید معرفی نامه از جهاد کشاورزی را ارائه بدهند و از مسیرهای تعیین شده اقدام به تامین تغذیه کرم ابریشم کنند.

وی افزود: این اقدام کاملا رایگان بوده و اگر چه برای سازمان فضای سبز بهره‌وری مالی به همراه ندارد، اما در جهت حمایت از سرمایه‌گذاری خرد و کوچک نقش مهمی در شهر ایفا می‌کند.

انتهای پیام/311/

نظر شما