شناسهٔ خبر: 66840400 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سنا | لینک خبر

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اعلام کرد:

بازار سرمایه، مسیر آسان تامین مالی بنگاه‌های تولیدی/ تداوم اتخاذ سیاست‌های مناسب بورسی برای حمایت بیشتر از سهامداران

بهروز محبی نجم‌آبادی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این که رویکردها به بازار سرمایه تغییر یافته و توجه دولت و مجلس نسبت به این بازار جدی‌تر شده، افزود: سال گذشته سیاست‌های خوبی در حوزه بازار سرمایه برای حمایت بیشتر از سهامداران اتخاذ شد که به نظر می‌رسد این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

صاحب‌خبر -

بهروز محبی نجم‌آبادی، با بیان این که بازار سرمایه به دلیل خصوصیات ویژه و منحصر به فرد خود با اقبال بسیاری در سال‌های گذشته مواجه بوده، به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه ایران(سنا)، گفت: این بازار به دلیل ایجاد شفافیت و اطمینان‌بخشی خود توانسته، پشتوانه بزرگ تولیدی در کشور باشد.

وی افزود: طی سال‌های گذشته با وجود تبلیغات نادرست از سوی برخی افراد شاهد وجود حباب در بازار سرمایه بودیم به طوری که افراد به دلیل شناخت ناکافی از این بازار و بدون داشتن پشتوانه مالی دچار رفتارهای هیجانی شده و فضا را برای دیگر سهامداران نیز ملتهب کردند که این امر، بی اعتمادی مردم نسبت به بازار را به دنبال داشت.

ارتقای سواد مالی سهامداران خرد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: با توجه به ریسک‌های موجود در بازار سرمایه مردم باید ضمن ارتقای سطح دانش و آگاهی خود از این بازار، اقدام به سرمایه‌گذاری کرده و سواد مالی خود را ارتقا دهند.

وی با اشاره به این که برای کاهش ریسک در بازار سرمایه نیازمند ارتقای سطح آگاهی مردم و بهره‌مندی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستیم، تصریح کرد: یکی از بهترین روش‌های حمایت از تولید آموزش درست سرمایه‌گذاری به عموم مردم است که باید از سوی افراد متخصص و فعالان و افراد خبره انجام شود.

اتخاذ برنامه‌های مدون و حمایتی از بازار

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس بیان کرد: با توجه به شعار سال ۱۴۰۳، مسئولان و سیاست‌گذاران با اتخاذ برنامه‌های مدون می‌بایست حمایت بیشتری از بورس داشته باشند تا مردم به ویژه سهامداران خرد در این مسیر دچار ضرر و زیان نشوند.

تغییر رویکرد دولت و مجلس

این نماینده مجلس با تاکید بر این که رویکردها به بازار سرمایه تغییر یافته و توجه دولت و مجلس نسبت به این بازار جدی‌تر شده، افزود: در سال گذشته سیاست‌های خوبی در حوزه بازار سرمایه برای حمایت بیشتر از سهامداران اتخاذ شد که به نظر می‌رسد این حمایت‌ها همچنان ادامه داشته باشد.

محبی با تاکید بر این که حاکمیت مسئولیت بیشتری در مقابل بازار سرمایه دارد، توضیح داد: در سال گذشته برای حمایت از بازار مبالغی در بودجه در نظر گرفته شد تا در موقعیت‌های خاص که سهامداران دچار ضرر و زیان می‌شوند دولت بتواند آن را مدیریت کند. البته مردم هم باید به سمت سرمایه‌گذاری غیرمستقیم از جمله صندوق‌های سرمایه‌گذاری حرکت کنند.

نظر شما