شناسهٔ خبر: 66839542 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی: مدیران بانک‌ها پیگیر پرداخت ودیعه مسکن باشند

استاندار خراسان شمالی در حاشیه هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان ارشد کشور به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: عدم پرداخت ودیعه مسکن توجیه ندارد و باید مدیران بانک‌ها اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن برای پرداخت آن اعمال کنند. استاندار خراسان شمالی در حاشیه هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن کشور که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر کشور، وزیر راه و شهرسازی و سایر مسئولان ارشد کشور به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: عدم پرداخت ودیعه مسکن توجیه ندارد و باید مدیران بانک‌ها اقدامات لازم را در سریع‌ترین زمان ممکن برای پرداخت آن اعمال کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاري برنا، محمدرضا حسین نژاد افزود: در سالهای گذشته ، افزایش اجاره بهای منازل مسکونی در مراکز استانها ۲۵ درصد و سایر مناطق مبلغ کمتری در نظر گرفته شده بود که با توجه به نرخ تورم، درصد جدید افزایش توسط تیم کارشناسی، پیگیری  و مشخص شود .

وی افزود: در شهرستان‌های دارای محدودیت زمین در حوزه نهضت ملی مسکن با دستگاه نظارتی این مورد پیگیری شود.

در نشست شورای عالی مسکن کشور ،عملکرد نوسازی کشور بر اساس مجموع تعداد واحدهای مسکونی در حال ساخت در بافت های فرسوده،تعداد واحدهای فروش اقساطی نشده مسکن مهر، عملکرد بانک ها در پرداخت تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن مورد بحث و بررسی قرار گرفت که نکته قابل توجه در این نشست رکورد بیشترین صدور پروانه برای بافت فرسوده در دولت سیزدهم عنوان شد .

در ادامه بر اساس گزارش شورای مسکن استان،  ۱۸۸۹ مشاور املاک شناسایی شده اند که فقط ۳۳ مشاور فاقد مجوز هستند که آنها نیز در فرآیند اخذ مجوز هستند.

شناسایی منازل خالی هم صورت گرفته است .

همچنین در این نشست راه اندازی سامانه خودنویس در راستای تسهیل گری و کاهش هزینه های مستاجران به عنوان سیاست دولت مطرح شد .

انتهای پیام

نظر شما