شناسهٔ خبر: 66838361 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

امتحانات نهایی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

آموزش و پرورش استان مرکزی: امتحانات نهایی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم آغاز شد.

صاحب‌خبر -

امتحانات نهایی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی با اعلام آغاز امتحانات نهایی دانش آموزان مقطع متوسطه دوم استان مرکزی گفت: ۳۳ هزار نفر در استان مرکزی در امتحانات نهایی خرداد ۱۴۰۳ شرکت می‌کنند.

مولوی افزود: تعداد دانش‌آموزان شرکت کننده در امتحانات نهایی استان مرکزی ۲۷ هزار و ۹۰۰ نفر و تعداد شرکت کنندگان برای ترمیم نمره ۵۱۰۰ نفر است. امسال ۸۶ حوزه اجرایی برای برگزاری این آزمون‌ها پیش‌بینی شد. تعداد عوامل اجرایی سهیم در برگزاری امتحانات نهایی استان حدود دو هزار نفر است.

او با بیان اینکه برای اولین بار در سه پایه تحصیلی متوسطه دوم، امتحانات نهایی برگزار می‌شود، گفت: سهم امتحانات نهایی و تاثیر سابقه تحصیلی در ورود داوطلبین ورود به دانشگاه‌ها در سال جاری ۵۰ درصد است ولی در سال‌های آتی، این میزان به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

مولوی با اشاره به تصحیح الکترونیکی اوراق امتحانی این را هم گفت که پس از اسکن و بارگذاری اوراق در سامانه، اوراق امتحانی به صورت الکترونیکی توسط دبیران سایر استان‌ها تصحیح می‌شود. سولات امتحانی نیز فقط بر اساس کتاب‌ها طراحی شده است. دانش آموزان هم نگران داشتن یا نداشتن کارت نباشند و با کارت ملی می‌توانند در جلسه امتحان حاضر شوند.

نظر شما