شناسهٔ خبر: 66838288 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

دلنوشته‌ عباسعلی کدخدایی برای وزیر شهید دولت سیزدهم

یک حقوقدان شورای نگهبان در پی شهادت حسین امیرعبداللهیان در سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور او را مرد عرصه دیپلماسی و میدان خطاب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ دلنوشته عباسعلی کدخدایی عضو حقوقدان و رئیس پژوهشکده شورای نگهبان با عنوان «برای او که مرد عرصه دیپلماسی و میدان بود» برای حسین امیرعبداللهیان به شرح زیر است:

«قُلْ لَنْ یُصیبَنا اِلّا ما کَتَبَ اللهُ لَنا هُوَ مَوْلانا وَ عَلَی اللهِ فَلْیَتَوَکَّلِ الْمُؤمِنونَ.

نامش حسین بود و نیز عبدالله، و هم البته رهرو سالار شهیدان، حسین علیه‌السلام. انسانی خلیق، مودب، صبور و البته مرد میدان دیپلماسی. امیر ما از میدان جهاد به عرصه دیپلماسی رسید، از این رو هم میدان را می‌شناخت و هم دیپلماسی را. ایثارگر دوران دفاع مقدس و سیاستمداری کارآزموده در عرصه‌های مختلف دیپلماسی.

تجسم کامل ادب بود برای همه، و مصداق آیه شریفه وَلَا تَمْشِ فِی الْأَرْضِ مَرَحًا، بلکه از آنانی بود که بر روی زمین به ادب و نرمی گام بر می‌داشت، وَ عِبٰادُ اَلرَّحْمٰنِ اَلَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَی اَلْأَرْضِ هَوْناً. علاقه‌اش به جبهه مقاومت را هیچ‌گاه پنهان نمی‌کرد و هم البته به عزیزان این عرصه. در اولین ملاقات بعد از تصدی وزارت امور خارجه، خاطرات زیادی از شهید سرافراز دل‌ها بیان کرد که ذکر آن فرصت دیگری می‌طلبد، اما عشق به حاج قاسم در تمام وجودش موج می‌زد.

امیر ما در جوار رحمت الهی آرامیده است. درود و صلوات وافر بر روح بلند مرد میدان و دیپلماسی؛

تَحِیَّتُهُمْ یَوْمَ یَلْقَوْنَهُ سَلاٰمٌ وَ أَعَدَّ لَهُمْ أَجْراً کَرِیماً.»

نظر شما