شناسهٔ خبر: 66838221 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آتش مراتع و زمین‌های کشاورزی سرپل ذهاب را فرا گرفت+فیلم

در پی آتش سوزی مراتع و زمین‌های کشاورزی شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه که امروز شنبه فراگیر شد؛ گروه‌های مردمی و دستگاه‌های خدماتی برای مهار آن وارد عمل شدند.

صاحب‌خبر -

ایرج بهرامی، مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: مقارن ساعت ۱۱ صبح امروز شنبه مراتع و زمین‌های کشاورزی منطقه سرقلعه و جگیران این شهرستان دچار آتش سوزی شد که به دنبال آن حدود ۲۰۰ نفر از نیرو‌های مردمی و کشاورزان همراه با تراکتور‌های سم پاش که به منظور حمل آب از آن استفاده می‌کنند و نیز سه دستگاه ماشین آتش نشانی برای مهار آتش در محل حادثه حضور دارند.

وی افزود: تاکنون ۱۶۵ هکتار از مراتع و و زمین‌های کشاورزی شامل ۱۵۰ هکتار مرتع و ۱۵ هکتار پسماند کشاورزی (جار) در آتش سوخته و با وارد عمل شدن نیرو‌های مردمی و دستگاه‌های امدادی و شخم زمین‌ها از سرایت آتش به مزارع گندم جلوگیری شد.

وی وقوع را نتیجه خطای انسانی عنوان کرد و با یادآوری پوشش انبوه گیاهی منطقه گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ مورد آتش سوزی در مراتع و اراضی کشاورزی سرپل ذهاب رخ داد که بر اثر آن علاوه بر۲۰۰ هکتار زمین کشاورزی و مرتع، بخشی از مزارع گندم سوخت.

به گفته او امسال ۳۸ هزار هکتار از مزارع سرپل ذهاب به کشت گندم و جو اختصاص یافته و برداشت ۱۳۰ هزار تن محصول از آن محتمل است.

 

<div id="video-display-embed-code_19354930"><script type="text/JavaScript" src="https://www.yjc.ir/fa/news/play/embed/8741614/19354930?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما