شناسهٔ خبر: 66837962 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

درباره سریال «در انتهای شب» / قصه زندگی آدم‌های معمولی

آیدا پناهنده بعد از موفقیت سه فیلم سینمایی «ناهید»، «اسرافیل» و «تی‌تی»، حالا برای اولین‌بار با «در انتهای شب» سریال‌سازی را در شبکه نمایش خانگی تجربه کرده است؛ سریالی که در نقطه شروع، امیدوارکننده به نظر می رسد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، سریال 9 قسمتی «در انتهای شب» به کارگردانی آیدا پناهنده، پخش خود را در فیلم‌نت آغاز کرد. درحالیکه قصه های سریالهای شبکه نمایش خانگی، بیشتر درباره موضوعاتی غیرمعمول و ناآشنا روایت می شوند که دو سریال این روزهای نمایش خانگی، سوار بر ماجرای زندگی آدم های معمولی شده اند. علاوه بر «افعی تهران» که طرفداران زیادی پیدا کرده و درامی روانشناختی است، مینی سریال «در انتهای شب» هم به مشکلات روزمره و روابط پیچیده آدم های عادی جامعه می پردازد.

قسمت اول این سریال که در زمان مقرر پخش خود یعنی 3 خردادماه پخش شد، چالشهای یک زوج را در زندگی مشترکشان روایت می کند اینکه تا چه اندازه فشارهای مالی و معیشتی و دویدنشان برای گذران زندگی، آنها را در روابط عاطفی و خانوادگی با مشکل مواجه می کند. این زوج برای خرید خانه‌ای دور از مرکز شهر، گرفتار مسایل و مشکلاتی شده‌اند که با وجود داشتن یک پسر خردسال در آستانه جدایی قرار گرفته‌اند.

قسمت نخست این سریال که با عنوان «اتوبوس جهانگردی» منتشر شد، شروعی پرتعلیق و جذاب داشت. ارسلان امیری و آیدا پناهنده در فیلمنامه ای مشترک، ماجرایی عجیب را دراتفاقات روزمره یک زوج، چنان هنرمندانه گنجاندند که حوادث و اتفاقات بعدی، دلیل خوبی برای کالبدشکافی رابطه میان دو شخصیت اصلی یعنی «ماهرخ» و «بهنام» دارد، یک کالبدشکافی پررنج از یک زندگی مشترک در آستانه فروپاشی.

درباره سریال «در انتهای شب»/ قصه زندگی آدم های معمولی

دو بازیگر اصلی این سریال، پارسا پیروز فر و هدی زین العابدین برای اولین بار در یک سریال روبروی هم قرار گرفتند، هر دوی آنها پیش از این به صورت مجزا، سابقه همکاری با کارگردان اثر را در دو فیلم سینمایی «اسرافیل» و «تی تی» داشته اند. رایان سرلک هم به عنوان بازیگر کودک این سریال، توانمندی بازی اش را در سریال «زیرخاکی» و فیلم «تابستان همان سال» عیان کرده است و در این مجموعه، شاهد نقش آفرینی زیرکانه و دیدنی او هستیم.

پناهنده، مهارت بالایی در نمایش جزئیات مهم زندگی دارد. او لحظات عادی زیست آدم ها را چنان عمیق و شاعرانه به تصویر می کشد که سکانس هایی ماندگار را خلق می کند. قسمت اول «در انتهای شب» نیز پر از سکانس های تماشایی و جذابی است که علاوه بر کارگردانی درست و بجا، نشان از فیلمنامه ای دقیق و جزئی نگر دارد.

قسمت های بعدی این مینی سریال نشان می دهد که قصه زندگی آدم های معمولی، بدون بهره گیری از ماجراهای عجیب و شلوغ تا چه اندازه می تواند توجه مخاطب را در قلاب روایتش، گیر بیندازد.  

این سریال به تهیه کنندگی محمد یمینی، صبح هر جمعه‌ در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.

نظر شما