شناسهٔ خبر: 66835063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

برخی‌ها سازمان‌یافته در سطح جامعه کشف حجاب می‌کنند

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان گفت: کسانی در جامعه سازمان‌یافته کشف حجاب می‌کنند که به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان دستور داده شده که شناسایی و پرونده قضایی ویژه آنان تشکیل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسین حسینی پیش‌ازظهر امروز در یکصدوبیست‌ودومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان کردستان که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در کردستان برگزار شد، با اشاره به اینکه افرادی که کشف حجاب می‌کنند، به سه گروه تقسیم می‌شوند، ظهار داشت: نحوه برخورد با گروه نخست؛ کسانی که ناخودآگاه و غیرعمدانه با بدحجابی در جامعه حضور پیدا می‌کنند، تذکر لسانی است.

وی گفت: سعی نکنیم که تقابلی میان نیروی انتظامی و مردم ایجاد و خوراک دست ضدانقلاب بدهیم، چراکه گاها برخی‌ها با ایجاد فضاسازی می‌خواهند وظایف و رسالت انتظامی به‌خوبی اجرا نشود.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان با اشاره به اینکه دسته دوم مشمول ماده 639 شده که با کشف حجاب دیگران را نیز به بی‌حجابی تشویق می‌کنند، تصریح کرد: دستور داده شده تا این افراد شناسایی شوند.

وی افزود: دسته سوم نیز کسانی هستند که سازمان‌یافته در سطح جامعه کشف حجاب می‌کنند که به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی استان دستور داده شده که شناسایی و پرونده قضایی ویژه آنان تشکیل شود.

حسینی از راه‌اندازی شعبه اختصاصی ویژه پرونده‌های کشف حجاب در دادگاه انقلاب سنندج خبرداد و بیان کرد: متاسفانه بخش عمده‌ای از افرادی که مرتکب هنجارشکنی می‌شوند زیر 15 سال و 18 سال هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان کردستان یادآور شد: خانواده‌ها و معلمان مدارس جهت گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه همراهی کنند، کما اینکه هدف ما نیز پیشگری از وقوع جرائم است.

انتهای پیام/481/

نظر شما