شناسهٔ خبر: 66835026 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در سال ۱۴۰۲ انجام شد؛

تولید ۲۵ تن ماهی خاویاری در هرمزگان

محمدعظیم آتش‌پنجه

رئیس گروه توسعه آبزیان آب‌های داخلی و سایر آبزیان شیلات هرمزگان از تولید ۲۵ تن ماهی خاویاری در هرمزگان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سیروس برازنده امروز (شنبه ۵ خرداد)، با اشاره به ظرفیت خوب استان هرمزگان در پرورش ماهیان خاویاری و موفقیت‌های استان هرمزگان در این عرصه گفت: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ موفق به تولید بیش از ۲۵ تن ماهی خاویاری در شهرستان‌های بندرعباس، رودان، میناب و حاجی‌آباد استان هرمزگان شده‌ایم.

وی با بیان اینکه اختصاص سهمیه بچه ماهی خاویاری به پرورش دهندگان ماهیان خاویاری استان هرمزگان از ابتدای سال ۱۴۰۳در سه نوبت به همت سازمان شیلات ایران انجام شده است، گفت: بچه ماهی‌های خاویاری اختصاص یافته از گونه‌های فیل ماهی وسیبری است.

برازنده تصریح کرد: اول ۲۶۵۰قطعه بچه ماهی ۱۰گرمی فیل ماهی، مرحله دوم ۵۰۰۰ قطعه بچه ماهی سیبری و در مرحله سوم ۲۷۰۰ قطعه بچه ماهی فیل در استخرهای پرورش ماهی خاویاری به استان هرمزگان اختصاص داده شده است.

رئیس گروه توسعه آبزیان آب‌های داخلی و سایر آبزیان شیلات هرمزگان افزود: پرورش ماهیان خاویاری نخستین‌ بار، سال۹۵ به صورت طرح آزمایشی در شهرستان حاجی‌آباد با ۳۵۰ قطعه بچه ماهی خاویاری از گونه‌های فیل ماهی آغاز شد و اکنون با گذشت هشت سال از تولید ماهیان خاویاری در هرمزگان و توسعه مزرعه‌های پرورش این نوع آبزی، به یکی از فعالیت‌های پر رونق بخش شیلات هرمزگان تبدیل شده است.

برازنده گفت: پرورش ماهی خاویاری در شهرهای غیرساحلی، افزایش سهم پروتئین آبزیان در سبد غذایی شهرهای غیرساحلی، حرکت در مسیر تامین و ارتقاء امنیت غذایی، استفاده چندمنظوره از منابع آب شیرین، افزایش بهره‌وری و فعال‌سازی ظرفیت‌های جدید توسعه آبزی‌پروری استان، ایجاد تنوع گونه‌ای در پرورش آبزیان، افزایش بهره‌وری و تولید و رونق معیشت کشاورزان از مهم‌ترین مزایای اجرای طرح پرورش ماهی خاویاری در هرمزگان است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما