شناسهٔ خبر: 66834871 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

گزارشگر سازمان ملل خواستار تحریم رژیم صهیونیستی شد

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی از جامعه بین‌الملل خواست تا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کند و روابط دیپلماتیک با آن را تا زمانی که «به تصمیم دیوان بین‌المللی دادگستری عمل نکند»، تعلیق کند.

صاحب‌خبر -

فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل در اراضی فلسطینی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «اسرائیل حملات خود را به شهر رفح (جنوب نوار غزه) پس از آنکه دیوان بین‌المللی دادگستری دستور توقف عملیات آن در این شهر را صادر کرد، تشدید کرده است.»

به نقل از آناتولی، خانم آلبانیز می‌افزاید: «خبرهایی که از مردم تحت محاصره شهر رفح دریافت می‌کنم، وحشتناک است. اسرائیل جلوی این جنون را نخواهد گرفت تا زمانی که ما جلوی آن را نگیریم. کشورهای عضو باید تحریم‌هایی را علیه اسرائیل اعمال کنند، اسلحه به آن ندهند و روابط سیاسی و دیپلماتیک خود را با اسرائیل تا پایان حمله‌اش متوقف کنند.»

روز جمعه، دیوان بین‌المللی دادگستری با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست که عملیات نظامی خود در رفح را متوقف کند، گذرگاه رفح را برای تسهیل ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه باز نگه دارد و ظرف یک ماه گزارشی را به دیوان ارائه کند.

از هفت اکتبر ۲۰۲۳، رژیم صهیونیستی جنگی ویرانگر را در نوار غزه به راه انداخته است که باعث تلفات ده‌ها هزار غیرنظامی شده که بیشتر آنها کودک و زن هستند.

برچسب‌ها:

نظر شما