شناسهٔ خبر: 66834856 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امیر زمانپور در گفت وگو با مهر:

شکستن رکورد وزیر تجربه شیرینی بود/ مسابقات را با هزینه شخصی رفتم

دونده دوهای استقامت ایران گفت: رکورها ثبت می‌شوند که روزی هم شکسته شوند من هم از اینکه موفق شدم قدیمی‌ترین رکورد ایران که در اختیار وزیر سابق ورزش بود را بشکنم خوشحالم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت‌های بین المللی دوومیدانی در حالی به میزبانی ترکیه برگزار شد که دونده های ایران نتایج خوبی را به دست آوردند. در جریان برگزاری این مسابقات سید امیر زمانپور دونده دوهای استقامت ایران موفق شد ضمن کسب عنوان قهرمانی در رقابت ماده ۵۰۰۰ متر، رکورد ملی این ماده را پس از ۲۹سال ارتقا دهد؛ رکورد قبلی این ماده با حد نصاب ۱۳:۵۳.۴۰ دقیقه (۱۳۷۴/۵/۲۰- گوتنبرگ) در اختیار سید حمید سجادی وزیر پیشین ورزش بود.

حسین کیهانی قهرمان بازی‌های آسیایی جاکارتا نیز موفق شد در دوی ۳۰۰۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۸:۴۵.۷۵ دقیقه، زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کند و عنوان قهرمانی و مدال طلا این مسابقات را کسب کند. همچنین یوسف آذریان نیز در بخش زیر ۲۰سال این رقابت با ثبت زمان۹:۱۱.۴۰ دقیقه عنوان قهرمانی را کسب کرد. مسعود کامران هم در دوی ۱۱۰ متر مانع با ثبت حد نصاب ۱۳.۸۱ ثانیه زودتر از سایر رقبا از خط پایان عبور کرد و قهرمان شد و در نهایت نیز مهران حسینی دیگر نماینده ایران در ماده ۱۰۰ متر با ثبت حد نصاب۱۰.۹۳ ثانیه در جایگاه ششم ایستاد و به کار خود پایان داد.

امیر زمانپور دونده دوهای استقامت در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص ثبت این رکورد در مسابقات ترکیه اظهار داشت: خوشحالم بابت این اتفاق چون موفق شدم قدیمی ترین رکورد ایران در این ماده را بعد از سالها بشکنم. این رکورد در اختیار حمید سجادی وزیر ورزش سابق کشورمان بود و قاعدتا اهمیت داشت. افتخار بزرگی برایم بود که توانستم به هدفی که دوست داشتم دست پیدا کنم.

شکستن رکورد وزیر تجربه شیرینی بود/ مسابقات را با هزینه شخصی رفتم

وی افزود: از قبل هم برنامه داشتیم و مدتها به همراه مربی ام برای ثبت این لحظه برنامه ریزی می‌کردیم اما شرایطی وجود نداشت که بخواهیم آن را عملی کنیم. در این مدت مسابقه درخوری در ماده‌ای که من فعالیت می‌کنم در کشورمان برگزار نشد. اتفاق خوبی بود که مسابقات بین المللی ترکیه این فرصت را در اختیار من گذاشت تا بتوانم به نتیجه مطلوبم دست پیدا کنم.

وی در مورد کیفیت مسابقات بین المللی ترکیه توضیح داد: رقابتهایی که به میزبانی ترکیه برگزار شد انتخابی المپیک مخصوص این کشور بود و ورزشکاران غیر بومی زیادی من ندیدیم چون اکثرا ملی پوشان و دونده‌های خودشان شرکت کرده بودند. اما با این حال کیفیت خوبی داشت و تجربه شیرینی برای من شد.

زمانپور در پاسخ به این پرسش که چرا در این ۲۹ سال هیچ ورزشکاری موفق نشده بود این رکورد را بشکند؟ گفت: رکوردها ثبت می‌شوند که بالاخره یک روزی هم شکسته شوند. قطعا رکوردی که من زدم هم روزی توسط یک فرد دیگر و یا حتی خودم ممکن است جابجا شود. امیدوارم اتفاقی که رخ داد این خودباوری را در سایر دونده ها نیز به وجود بیاورد که آنها هم می‌توانند.

این ملی پوش دوی ۵۰۰۰ متر ایران در پایان در مورد برنامه‌هایش توضیح داد: برنامه را باید فدراسیون به ما بدهد که تا به امروز هیچ برنامه‌ای به ما اعلام نشده است. مسابقات ترکیه را هم کاملا با هزینه شخصی رفتم و کارهای ثبت نام را هم خودم انجام دادم. سال قبل از المپیک است و مسابقات زیادی در سطح جهان برگزار می شود مانند جایزه بزرگها که باید دید فدراسیون چه تصمیمی برای اعزام ملی پوشان دارد.

نظر شما