شناسهٔ خبر: 66834567 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

دو خبر از سینمای مستند

نمایش‌ فیلم های مستند در مرکز گسترش سینمای مستند دوباره آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مستند‌های «سگ خور»، «دختر کوه نور»، «بی‌قرار»، «هزار و یک شب بلدیه»، «می ۱۹۶۸» و «پدگر» این هفته، در سالن حقیقت مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی نمایش داده می‌شوند.

در هفته اول خردادماه ۱۴۰۳ و در ادامه طرح «اکران حقیقت»، فردا یکشنبه ۶ خردادماه مستند‌های «سگ خور» به کارگردانی نیما عسگری و فتح الله امیری، «دختر کوه نور» به کارگردانی جابر بادیاد و «بی قرار» به کارگردانی محمدعلی فارسی از ساعت ۱۶ در سالن حقیقت مرکز روی پرده می‌روند.

همچنین در روز دوشنبه ۷ خردادماه مستند‌های «هزار و یک شب بلدیه» به کارگردانی احمد صراف یزد، «می ۱۹۶۸» به کارگردانی احسان امی و «پدگر» به کارگردانی محمدرضا خوش فرمان از ساعت ۱۶ نمایش خواهند داشت.

تماشای مستند‌های هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» برای علاقه‌مندان آزاد و رایگان است.

نمایش مستندی درباره احمد سمیعی گیلانی
دو خبر از سینمای مستند
مستند «سبز بن دار» به کارگردانی منوچهر مشیری در موزه سینما به نمایش در می‌آید.

«سبز بُن دار» مستندی است که درباره زندگی استاد احمد سمیعی گیلانی مترجم، نویسنده ایرانی و عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی ساخته شده است.

این مستند که ساخت آن چهار سال به طول انجامید روز سه شنبه ۸ خرداد ساعت ۱۷ در سالن فردوس موزه سینما نمایش داده خواهد شد.

در این برنامه منوچهر مشیری، پدرام اکبری، دکتر الوند بهادری و مهرداد فراهانی حضور دارند و درباره این مستند صحبت خواهند کرد.

«سبز بن‌دار» واژه‌ای ترکیبی به گویش گیلانی و به معنای ریشه درخت است. تصویربرداری این مستند که در ابتدای شیوع بیماری کرونا متوقف شده بود پس از وقفه دو ساله در شهر‌های تهران و رشت به پایان رسید.

زنده یاد احمد سمیعی گیلانی یکی از مفاخر حوزه ادبیات ایران است که دوم فروردین ماه ۱۴۰۲ درگذشت.

نظر شما