شناسهٔ خبر: 66833778 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل بهزیستی استان البرز خبر داد

افزایش ۴۰ درصدی پرداخت مستمری به مددجویان تحت پوشش

مدیرکل بهزیستی استان البرز گفت: سرانه پرداختی برای خانواده‌های یک‌نفره در ماه یک میلیون تومان، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه‌نفره دو میلیون تومان، چهارنفره دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و پنج‌نفره سه میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، وجیهه محمدی‌فلاح صبح امروز _شنبه پنجم خرداد_ در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: بر اساس تحلیل آمار و اطلاعات، دستاوردهای دولت سیزدهم به ریاست شهید آیت‌الله رئیسی برای جامعه هدف بهزیستی خدماتی تا ابد ماندگار خواهد بود.

وی در خصوص بعضی دستاوردهای دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی افزود: اطلاعات و آمار باقی‌مانده از فعالیت‌های دولت سیزدهم نشان می‌دهد شخص رئیس‌جمهور نسبت به جامعه هدف بهزیستی نگاه ویژه‌ای داشته است، به‌نحوی که در ابتدای دولت سیزدهم تعداد افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی البرز که از مستمری ماهانه برخوردار می‌شدند، ۱۶ هزار نفر بوده است و در حال حاضر این تعداد حدود ۲۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده است؛ بنابراین ما رشد بیش از ۴۰ درصدی را نسبت به دولت قبل داشته‌ایم.

افزایش ۸ برابری حق پرستاری

مدیرکل بهزیستی استان البرز از افزایش شمار دریافت‌کنندگان حق پرستاری در دولت سیزدهم خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی افراد دارای معلولیت علاوه بر مستمری، از حق پرستاری خانواده‌محور برخوردار می‌شوند که در ابتدای دولت سیزدهم این مبلغ ۲۵۰ هزار تومان بود و با افزایش هشت برابری مبلغ حق پرستاری به دو میلیون و ۱۰۰ هزار تومان رسیده است. همچنین تعداد افرادی که از حق پرستاری ضایعه نخاعی برخوردار می‌شدند در ابتدای دولت سیزدهم ۸۷۵ نفر بودند که در حال حاضر ۱۰۵۹ نفر هستند.

معلولان ضایعه نخاعی دیگر پشت نوبت خدمت نیستند

محمدی‌فلاح اضافه کرد: برای اولین‌بار در دولت سیزدهم، معلولان ضایعه نخاعی علاوه بر حق پرستاری، می‌توانستند از کمک‌هزینه لوازم بهداشتی به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان استفاده کنند که اداره کل بهزیستی البرز این مبلغ را به همه معلولان ضایعه نخاعی تحت پوشش پرداخت می‌کند و حتی یک مورد پشت نوبت هم نداریم.

البرز برای پرداخت مستمری پشت نوبتی ندارد

وی با اشاره به اینکه مستمری معلولان بر اساس بُعد خانوار پرداخت می‌شود، ادامه داد: در دولت آقای رئیسی برای نخستین بار آمار تعداد افراد دارای معلولیت پشت نوبت بهزیستی البرز به صفر رسید و مبالغ مستمری در طول این سه سال بین سه تا چهار برابر افزایش داشته است.

افزایش سرانه پرداختی مستمری

وی افزود: سرانه پرداختی برای خانواده‌های یک‌نفره در ماه یک میلیون تومان، دونفره یک میلیون و ۴۲۰ هزار تومان، سه‌نفره دو میلیون تومان، چهارنفره دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و پنج‌نفره ۳ میلیون و ۱۵۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

افزایش ۵۰۰ درصدی خرید تجهیزات توان‌بخشی

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: اعتبارات خرید تجهیزات توان‌بخشی شامل انواع ویلچر، سمعک، واکر، توالت فرنگی، عصا و ساعت نابینایان در ابتدای دولت سیزدهم دو میلیارد تومان بود که در حال حاضر به مبلغ ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان رسیده است و ۵۰۰ درصد رشد را نسبت به سه سال گذشته نشان می‌دهد.

آخرین دستاورد شرکت‌های دانش‌بنیان در خدمت بهزیستی

محمدی‌فلاح تاکید کرد: برای اولین‌بار در کشور ۲۰ ویلچر کربنی فوق سبک با صرف یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان برای افراد با معلولیت جسمی، حرکتی و ضایعه نخاعی تولید شرکت‌های دانش‌بنیان در استان البرز تأمین شده است.

تقویت بخش خصوصی با افزایش یارانه مستقیم

وی با اشاره به افزایش یارانه مرتبط با مراکز شبانه‌روزی از ابتدای دولت سیزدهم، عنوان کرد: به ازای هر توان‌خواه نیازمند مقیم در مراکز شبانه‌روزی توانبخشی بر اساس درجه ارزشیابی مرکز، ماهانه سه میلیون و ۷۸۰ هزار تومان تا چهار میلیون تومان برای گروه هدف دارای خانواده پرداخت می‌شود، این مبلغ برای افراد مجهول‌الهویه و بدون سرپرست از ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان تا ۵ میلیون و ۴۰ هزار تومان است که از سوی سازمان بهزیستی به عنوان کمک‌هزینه پرداخت می‌شود.

همه زنان سرپرست خانوار در چتر حمایتی بهزیستی

مدیرکل بهزیستی البرز در خصوص وضعیت حمایت و پرداخت مستمری به زنان سرپرست خانوار گفت: این رقم در ابتدای دولت سیزدهم ۲۲۰۰ نفر بوده، اما در حال حاضر ۳۰۷۶ خانوار تحت پوشش بهزیستی البرز است که همچون افراد دارای معلولیت بر اساس بُعد خانوار و به همان ترتیب مستمری دریافت می‌کنند و هیچ زن سرپرست خانواری پشت نوبت مستمری نیست.

۶۰۰ خانواده چندقلوی البرزی تحت پوشش دولت مردمی، رشد ۳ برابری حمایت از چندقلوها

محمدی‌فلاح اضافه کرد: در زمینه حمایت و پرداخت مستمری به خانواده‌های دارای فرزند چندقلو نیز در ابتدای دولت سیزدهم، ۲۰۰ خانوار مستمری‌بگیر داشتیم که در حال حاضر ۶۰۰ خانوار دارای فرزند چندقلو و از حمایت‌های دولت بهره‌مند هستند که رشد سه برابری را نسبت به دولت گذشته نشان می‌دهد.

رشد ۷ برابری اعتبارات بازگشت به زندگی مستقل فرزندان بی سرپرست

وی تصریح کرد: امسال کمک‌هزینه ترخیص فرزندان بی‌سرپرستی که در مراکز ما بوده‌اند نسبت به سه سال گذشته حدود ۷ برابر شده است. هزینه ترخیص هر فرزند بی‌سرپرست و بدسرپرست که سال جاری از مراکز ما ترخیص شد، حدود ۲۰۰ میلیون تومان بوده است که در شروع این دولت این هزینه حدود ۳۰ میلیون تومان بود.

مدیرکل بهزیستی البرز با تاکید بر نگاه ویژه دولت سیزدهم به حوزه تسهیلگری اشتغال مددجویان تحت پوشش تاکید کرد: طی سه سال دولت آیت الله رئیسی در استان البرز برای ۸۸۰۳ نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی اشتغال ایجاد شد و در مجموع مبلغ ۵۷۰ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی کم‌بهره با نرخ سود ۴ درصد به ایشان پرداخت شد.

یک اتفاق بی‌بدیل؛ غربالگری ۱۰۰ درصدی کودکان

محمدی‌فلاح اظهار کرد: در ابتدای دولت سیزدهم پوشش آمبلیوپی و غربالگری نابینایی کودکان سه تا شش سال حدود ۵۰ درصد بوده است، اما طی سه سال گذشته پوشش این برنامه را با تقویت تجهیزات و تیم‌های غربالگری و افزایش اعتبار یارانه تخصیص یافته به استان به ۱۰۰ درصد رساندیم و ۲۸۸ هزار کودک مورد غربال قرار گرفتند، همچنین غربالگری شنوایی نوزادان با پوشش ۱۰۰ درصدی و برای تعداد ۸۵ هزار نوزاد انجام شده است.

ماندگاری حمایت‌های شهید آیت‌الله رئیسی از فعالیت‌های بهزیستی

وی گفت: دستاوردهای حداکثری دولت سیزدهم در حوزه بهزیستی نشان می‌دهد که افراد محروم و نیازمند به صورت جدی رصد می‌شدند و این مهم در اولویت کارهای دولت شهید آیت‌الله رئیسی بوده است، به همین دلیل می‌توان گفت خدمات این شهید خدمت تا ابد در بهزیستی ماندگار خواهد شد.

نظر شما