شناسهٔ خبر: 66833309 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) برگزار شد

مراسم بزرگداشت شهدای خدمت خادم الرضا(ع) شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان شهیدش با حضور خیل عظیمی از زائران،مجاوران و مسئولان استانی، کشوری و لشکری در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

تلاوت ابتدائی جلسه به نفس حجت الاسلام و المسلمین شجاع انجام شد و در ادامه حاج احمد واعظی از مداحان برجسته مشهدی به نغمه خوانی و مرثیه سرایی پرداخت.

سخنران این مراسم، حضرت آیت الله سید احمد خاتمی، عضو فقهای شورای نگهبان و امام جمعه موقت تهران بود که به بیان سخنانی درباره شخصیت و خدمات شهید آیت الله رئیسی و همراهان شهیدش پرداخت و گفت: شهید رئیسی و همراهانش نمونه بارز خادمان مخلصی بودند که در راه خدمت به مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی جان خود را فدا کردند.

عبرت‌ها و درس‌هایی از تجلی باشکوه مردم در تشییع آیت‌الله رئیسی

وی با اشاره به حضور میلیونی مردم در تشییع آیت‌الله رئیسی، این حضور را نشانه‌ای از وفاداری مردم به نظام و آرمان‌های انقلاب دانست و افزود: مردم با این حضور پرشور، نشان دادند که پشتیبان نظام و انقلاب و قدردان خدمات خادمان خود به ویژه این عالم مجاهد و خدمتگزار هستند.

تجلیل از روحانیت و علمای دین

سید احمد خاتمی حضور گسترده مردم در تشییع آیت‌الله رئیسی را نشانه‌ احترام و تجلیل مردم از روحانیت و علمای دین بیان و خاطرنشان کرد: مردم با این حضور، نشان دادند که برای روحانیت و علمای دینی که عمر خود را صرف خدمت به مردم و دین کرده‌اند، ارزش قائل هستند.

درس ایثار و فداکاری

وی با اشاره به 33 ماه خدمت شبانه‌روزی آیت‌الله رئیسی در سمت ریاست جمهور، با تاکید بر اینکه این ایثار و فداکاری درسی برای همه مسئولان است، تصریح کرد: آیت‌الله رئیسی در طول این مدت، خستگی‌ناپذیر به مردم خدمت کرد و این درس را به ما داد که مسئولان باید با تمام توان برای مردم خدمت کنند.

ضرورت بصیرت و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان

امام جمعه موقت تهران با اشاره به هجمه‌های رسانه‌های معاند و دشمنان نظام علیه آیت‌الله رئیسی، گفت: دشمنان نظام با دروغ‌پراکنی و شایعه‌سازی سعی در تخریب چهره این عالم خدوم داشتند، اما مردم با بصیرت و هوشیاری خود، فریب این تبلیغات را نخوردند و با حضور پرشور خود در تشییع ایشان، پاسخ دندان‌شکنی به دشمنان دادند.

ضرورت وحدت و همدلی

آیت الله خاتمی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی همواره بر وحدت و همدلی میان مردم و مسئولان تاکید می‌کرد، گفت: مردم با حضور یکپارچه خود در تشییع این عالم، درس وحدت و همدلی را به ما دادند لذا ما باید با وحدت و همدلی، در مسیر پیشرفت و تعالی کشور گام برداریم.

خاتمی در پایان سخنان خود، از مردم ایران به خاطر حضور پرشورشان در تشییع آیت‌الله رئیسی تشکر و قدردانی کرد و گفت: این حضور، مایه عزت و افتخار نظام جمهوری اسلامی ایران بود.

گفتنی است؛ این مراسم از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی و امام جمعه مشهد مقدس، تولیت آستان قدس رضوی، شورای عالی حوزه علمیه خراسان و استانداری خراسان رضوی برگزار شد و نمایندگان اعتاب مقدسه و نمایندگان مراجع عظام تقلید از قم و نجف اشرف در این محفل حضور داشتند.

نظر شما