شناسهٔ خبر: 66833023 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

بذرپاش: رکورد صدور پروانه ساخت مسکن در سال ۱۴۰۲ شکسته شد

وزیر راه و شهرسازی از شکسته شدن صدور پروانه ساخت مسکن در حوزه بافت فرسوده در سال ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: ۲۷۷ هزار پروانه در دولت سیزدهم صادر شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه هفدهمین جلسه شورای عالی مسکن اظهار کرد: جلسه شورای عالی مسکن به ریاست مخبر سرپرست ریاست جمهوری برگزار شد و آخرین وضعیت از میزان پیشرفت پروژه‌ها و نهضت ملی مسکن به مردم گزارش داده شد.

وی بیان کرد: ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار واحد در عملیات ساخت و بهره‌برداری مسکن قرار دارد که عدد قابل توجهی است و این هفته در ۳ استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان حدود ۶۰ هزار واحد به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تولید مسکن در حوزه بافت فرسوده که در این جلسه مورد توجه بود، گفت: در سال ۱۴۰۲ رکورد صدور پروانه در حوزه بافت فرسوده شکسته شد و بیش از ۹۲ هزار پروانه در بافت‌های فرسوده در این سال صادر شد که در کشور بی‌سابقه بوده است.

بذرپاش ادامه داد: صدور پروانه در این دولت به بیش از ۲۷۷ هزار پروانه رسیده است.

وی قانون سامان‌دهی بازار اجاره مسکن را یکی دیگر از موضوعات مطرح شده در این جلسه عنوان کرد و گفت: به شورای مسکن استان‌ها این اختیار داده شد که میزان سقف اجاره بها را تا ۴۸ ساعت آینده مطابق قانون تعیین و به دبیرخانه شورای عالی مسکن ارسال کنند.

وزیر راه و شهرسازی موضوع تأمین مالی را یکی دیگر از موارد مطرح شده در این جلسه اعلام کرد و افزود: تامین مالی یکی از پارامتر‌های مهم حوزه مسکن است و در این زمینه مشکلاتی داشتیم که گزارش ارائه شد و از رئیس بانک مرکزی و وزارت اقتصاد درخواست شد تمهیداتی در این زمینه بیاندیشند.


بذرپاش با اشاره به رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومانی دیده شده در بودجه سال ۱۴۰۳ برای افزایش سرمایه بانک مسکن گفت: این رقم از طریق انتشار اوراق قرار است تأمین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود و امیدواریم با این تزریق شاهد رشد پروژه‌های نهضت ملی مسکن باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما