شناسهٔ خبر: 66832846 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

وزش باد شدید در مناطق مختلف آذربایجان شرقی

خبرگزاری صدا و سیما

وزش باد شدید از دیشب در مناطق مختلف آذربایجان شرقی آغاز شده و همچنان ادامه دارد و با وزش باد دمای هوا نیز خنک‌تر شده است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی مدیر گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان گفت: از امروز تا شب چهارشنبه، وزش باد شدید و رگبار متناوب باران و در نواحی مستعد تگرگ موجب سیلابی شدن رودحانه‌ها می‌شود.

محمد امیدفر افزود: نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که سامانه بارشی در اثر شرایط فصلی و محلی تقویت می‌شود و احتمال غرش آذرخش، وزش باد گاهی به نسبت شدید و خیزش گرد و خاک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شدت بارش‌ها در نواحی شمالی و مرکزی استان بیشتر خواهد بود اظهار کرد: با توجه به شدت بارش ها، احتمال آبگرفتگی معابر و جاری شدن رواناب، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد بنابراین مردم از اتراق در حریم رودخانه‌ها و مسیل‌ها و فعالیت‌های کوهنوردی خودداری کنند.

امیدفر با اشاره به شدت غرش آذرخش در برخی مناطق گفت: برای پیشگیری از برخورد آذرخش، مردم در روز‌های بارانی از رفتن به ارتفاعات و قرار گرفتن زیر درختان در فضای باز خودداری کنند.

مدیر گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: با توجه به رخداد تندباد‌های لحظه ای، احتمال سقوط یا پرتاب اجسام و خسارت به سازه‌های سبک و در برخی نواحی به ویژه نیمه جنوبی استان احتمال خیزش و یا نفوذ گرد و خاک وجود دارد.

وی اجرای اقدامات لازم در خصوص مهار آبگرفتگی و سیلاب‌های احتمالی، احتیاط در تردد‌های جاده ای، لغو سفر‌های غیرضروری و فعالیت‌های کوهنوردی، محکم کردن سازه‌های سبک، تابلو‌های تبلیغاتی و سقف گلخانه ها، پارک نکردن خودرو‌ها در کنار درختان و توجه کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی استان خواستار  شد.

 

<div id="video-display-embed-code_11149699"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4242755/11149699?width=600&height=350"></script></div>

 

نظر شما