شناسهٔ خبر: 66832147 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

او عاشق مردم بود

در شهر قم برگزاری مراسم بزرگداشت برای سیدالشهدای خدمت شهید آیت‌الله رئیسی و همراهان او ادامه دارد و شخصیت‌های شهر قم سخنان جالب توجه‌ای در توصیف او می‌گویند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، به‌دلیل داشتن مسئولیت‌های مختلف در طول زندگی‌اش با شخصیت‌های شهر قم از علما و بزرگان حوزه علمیه گرفته تا سیاسیون ارتباط زیادی داشت و همین موضوع موجب شده است تا خصایص او این روزها در منبرها، جلسات و رسانه‌ها بسیار بازگو شود.

حجت الاسلام والمسلمین سید سعیدی، امام جمعه قم، شهید آیت‌الله رئیسی را فردی فاضل، انقلابی و پرتلاش می‌داند که به الگویی برای سیاسیون کشور تبدیل شده است.

این عضو مجلس خبرگان رهبری معتقد است عملکرد شهید آیت‌الله رئیسی در دوره مسئولیت خود در ریاست‌جمهوری نشان داد که می‌توان بدون اتکا به کشورهای بیگانه به مردم خدمت کرد.

آیت‌الله علیرضا اعرافی، نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری و دیگر امام جمعه قم، ویژگی آیت‌الله رئیسی که او را از دیگر سیاست‌مداران متمایز می‌کرد، دلسوزی بی دریغ برای مردم و شنیدن بدون واسطه رنج‌ها و دردهای قشر محروم جامعه می‌داند.

وی معتقد است این عادت ناشی از عشق وافری است که شهید آیت‌الله رئیسی به مردم داشت و همین موضوع در پیگیری بی‌وقفه برای حل مشکلات مردم به ایشان انگیزه می‌داد تا رئیس‌جمهور باشد به قول مقام معظم رهبری، خستگی ناپذیر.

او عاشق مردم بود

نگاه تمدنی شهید رئیسی در پیگیری امور

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور همچنین نگاه تمدنی را از دیگر ویژگی‌های شهید آیت‌الله رئیسی دانست و او را فردی اثرگذار در تحولات منطقه توصیف کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در سه دوره مجلس شورای اسلامی هم اخلاص و عشق به مردم را از ویژگی‌های برجسته شهید آیت‌الله رئیسی می‌داند.

وی با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی به معنای واقعی متواضع بود اظهار کرد: ایشان در مسیر خدمت به مردم خستگی نمی‌شناخت و تمام توان خود را برای کاستن از مشکلات مردم به کار برد.

نماینده مردم قم در خانه ملت ولایت مداری را ویژگی بارز شهید آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: او در عمل این تبعیت محض از ولایت را اثبات کرده بود و قدرشناسی ملت ایران نسبت به شخصیت آیت‌الله رئیسی ثمره همین ولایت مداری و مردم داری بود.

او عاشق مردم بود

فساد ستیزی و صداقت شهید رئیسی

حجت الاسلام حامدی، امام جمعه پردیسان قم نیز با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی مصداق سخت‌کوشی و تلاش، صداقت و صمیمیت، فساد ستیزی و تبعیت از ولایت بود، اذعان کرد: شهید رئیسی کسی بود که قداست را با تلاش و شهادت خود به جایگاه ریاست‌جمهوری بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه اتفاق شهادت رئیس‌جمهور موجب بیداری جامعه شده گفت: در حال حاضر همه به دنبال این هستند که شخصی را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب کنند که ادامه دهنده راه شهید رجایی و شهید رئیسی باشد.

امام جمعه پردیسان قم با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی آماج تهمت‌ها را تحمل می‌کرد، خاطرنشان کرد: صبر ایشان برای تمام کسانی که در راه حق هستند، درس‌آموز است.

او عاشق مردم بود

سرآمد ولایت‌مداری در سه دهه مدیریت کشور

حجت‌الاسلام ناصر رفیعی، استاد حوزه و دانشگاه و از خطبای مشهور قم نیز با تجلیل از شخصیت شهید آیت‌الله رئیسی، ایشان را در ولایت‌مداری سرآمد تمام رؤسای جمهور سه دهه اخیر دانست.

وی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی هیچگاه به دور دوم ریاست جمهوری فکر نمی‌کرد و با حضور مداوم در میان مردم هدفش را تنها خدمت به مردم و دین خدا قرار داده بود، ابراز داشت: شهید آیت‌الله رئیسی با عشق به خدمت حرکت می‌کرد و جایگاه والای معنوی خود را در همین مسیر کسب کرد.

این استاد حوزه و دانشگاه اخلاص را از دیگر ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی دانست و گفت: حُب و بغض ایشان در مسیر خدای متعال بود و به دنبال امیال شخصی در هیچ دوره‌ای از مسئولیت خود نرفت.

حجت‌الاسلام رفیعی با بیان اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در کنار خستگی‌ناپذیری، اخلاص و ولایت‌پذیری با تمام وجود به جایگاه ولی فقیه باور داشت، تصریح کرد: ایشان هیئت دولت را مأمور پیگیری فرمایشات مقام معظم رهبری کرد و این‌چنین ریاست‌جمهوری خود را به دوره‌ای شاخص در سه دهه گذشته تبدیل کرد.

او عاشق مردم بود

جایگاه علمی شهید رئیسی ناشناخته بود

حجت‌الاسلام محمد حاجی ابوالقاسم دولابی، عضو مجلس خبرگان رهبری نیز با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی هیچ تمایلی به دریافت پست ریاست‌جمهوری نداشت، گفت: ایشان به دلیل اصرار علما و اقشار مردم و احساس مسئولیت در برابر کشور وارد گود شد و در این مسیر از هیچ کوششی فروگذار نکرد.

وی آیت‌الله رئیسی را شخصیتی علمی دانست و اظهار کرد: در حوزه علمیه قم و تهران مسئله جایگاه علمی ایشان پذیرفته شده و مثال‌زدنی بود، اما در متن جامعه شاید افراد کمتر از فضل و علم ایشان با خبر باشند.

مشاور رئیس‌جمهور در امور روحانیت با اشاره به اینکه شهید آیت‌الله رئیسی در حل معضلات مردم و خدمت به آن‌ها خستگی‌ناپذیر بود، ادامه داد: ایشان در یک خانواده فقیر رشد کرده بود و به همین دلیل درد مردم را به خوبی متوجه می‌شد و دغدغه رفع فقر از جامعه ایران، از مهم‌ترین دغدغه‌های او بود.

حجت‌الاسلام دولابی با اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی در شرایط دشواری سکان کشور را بر عهده گرفت، تصریح کرد: در چنین شرایطی پذیرش مسئولیت یک ایثار بود، چراکه حجم بالایی از بدهی بر دست دولت مانده بود و مشکلات بسیاری کشور را تهدید می‌کرد، اما ایشان در همین مدت کوتاه مسئولیت توانست مشکلات بزرگی را حل‌وفصل کند.

نظر شما