شناسهٔ خبر: 66831400 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

خان محمدی در گفتگو با دانشجو مطرح کرد

ساخت مدارس جدید با توجه به تفاوت‌های سنی و جنسیتی+فیلم

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: در مناطقی که رشد جمعیت بالاست نرخ مدرسه سازی با نرخ رشد جمعیت تناسب ندارد؛ از همین رو ما در این مناطق دچار مشکل هستیم.

صاحب‌خبر -

حمیدرضا خان محمدی، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری، در رابطه با کمبود فضای آموزشی و وجود مدارسی که بیش از یک شیفت فعالیت می‌کنند اظهار داشت: در بحث فضای آموزشی، آن چیزی که مورد توجه اولیه ما است، سرانه فضای آموزشی است. ما مشکلاتی را در این مورد داریم.

وی افز‌ود: برای مثال در برخی مناطق فضا ساختیم، ولی به علت ریزگردها، خشکسالی‌ها و حتی اتفاقاتی که در کشور‌های همسایه افتاده است، جابجایی جمعیتی داشتیم که به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، سالانه یک میلیون جابجایی داریم. همین موضوع بار زیادی را روی آموزش و پرورش میریزد.

وی بیان داشت: ما می‌دانیم که اگر منابعی برای ساخت مدرسه تامین بشود، ۱۸ ماه طول می‌کشد تا این مدرسه را تحویل دهیم. در مناطقی که رشد جمعیت بالاست (به دلیل زاد و ولد و مهاجرت)، نرخ مدرسه سازی با نرخ رشد جمعیت تناسب ندارد. از همین رو ما در این مناطق دچار مشکل هستیم.

خان محمدی اذعان داشت: خیرین در این زمینه‌ها کمک می‌کنند. ما اطلسی را برای شناسایی و هدف گذاری دقیق در اختیار خیرین قرار دادیم که بتوانند در نقاط هدف سرمایه گذاری کنند تا مدارس دو شیفت ما به حداقل برسد.

وی گفت: این مشکل قاعدتا وجود دارد و ما میدانیم که منابع نامحدود نیست. امیدواریم بتوانیم با حضور خیرین و جشنواره‌های استان‌ها به صورت متمرکز برگزار می‌شود و نقطه نهایی آن در تهران و با حضور مقامات کشوری است، یک باری را از این موضع برداریم. ضمن اینکه روی بحث مولد سازی نیز تاکید شده است. تا فضا‌های بلاتکلیفی که وجود دارد، تبدیل به احسن شود.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در رابطه با مناسب سازی مدارس با سن و جنسیت دانش آموزان گفت: درمورد مدارس جدید، طبق نشریه ۶۹۷ ما حتما مدارس را مناسب سازی می‌کنیم.  

وی افزود: اما گاهی اوقات در باز تخصیص فضاها، در ادارات آموزش و پرورش این اتفاق می‌افتد. همچنین در مدارسی که در گذشته ساخته شده اند این استاندارد‌ها را ندارند.

خان محمد تاکید کرد: در مدارس جدید حتما با رویکرد توجه به تفاوت‌های سنی، مقطعی و جنسیتی مدارس ساخته می‌شوند.

 

<div id="video-display-embed-code_2280473" ><script type="text/JavaScript" src="https://snn.ir/fa/news/play/embed/1147311/2280473?width=400&height=300"></script></div>

نظر شما