شناسهٔ خبر: 66831352 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو | زایمان متهم هنگام بازجویی | نقشه عجیب زن جوان برای فرار از بیمارستان

یک تبهکار زن معروف به کماندو که از محکومان مواد مخدر بود و در مرخصی از زندان به سر می‌برد، با یک عملیات پیچیده پلیسی هنگام ارتکاب جرم دستگیر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، ماموران کلانتری شفای مشهد که از مدتی قبل با بهره‌گیری از تجربیات و دستورات ویژه سرتیپ دوم احمد نگهبان (جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی) رصدهای اطلاعاتی را برای زیرنظر گرفتن و شناسایی مجرمان حرفه ای آغاز کرده اند، از طریق به‌‏کارگیری منابع و مخبران محلی به اطلاعاتی دست یافتند که یک زن سابقه‌‎دار معروف به «کماندو» قصد دارد اموال سرقتی را از منزل برادرش در خیابان توس ۶۵ به مکان دیگری انتقال دهد.

با این خبر مهم، بلافاصله گروهی از افسران کارآزموده دایره تجسس با هدایت و نظارت مستقیم سرگرد احسان سبکبار (رئیس کلانتری شفا) عازم نشانی مذکور شدند و زوجی را به همراه لوازم سرقتی به دام انداختند که از حدود ۲ ماه قبل به طور موقت با یکدیگر ازدواج کرده بودند.

دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو | زایمان متهم هنگام بازجویی | نقشه عجیب زن جوان برای فرار از بیمارستان

در همین حال بررسی‌های نامحسوس ماموران انتظامی نشان داد که مرد جوان که برادر قاچاقچی معروف به «کماندو» است، تحت تعقیب نیروهای انتظامی قرار دارد بنابراین ماموران انتظامی در پوشش کارگر وارد عمل شدند و با «ف-ص» (کماندو) در خیابان کشاورز قرار گذاشتند. آنها سپس همه اموال سرقتی از جمله یخچال تلویزیون، دوچرخه، موتورسیکلت،جاروبرقی چرخ‌گوشت، بخاری گازی و برقی،۴۰ عدد لامپ هالوژن، چادر مسافرتی، دستگاه جوش، اتو صنعتی،کفکش، مدارک شناسایی، کارت‌های بانکی و غیره را به یک دستگاه کامیون بار کردند و به طرف خیابان کشاورز رفتند.

طولی نکشید که قاچاقچی ۳۰ ساله سوار بر یک دستگاه پراید با پلاک مخدوش از راه رسید و وارد کمین نیروهای انتظامی شد. هنوز این قاچاقچی معروف به کماندو از خودرو پیاده نشده بود که عوامل پوششی پلیس وی را محاصره کردند و حلقه‌های قانون را در حالی بر دستان او حلقه زدند که مشخص شد زن جوان باردار است. در بازرسی از داخل خودرو پراید نیز لپ‎‌تاپ، فرش و گاز رومیزی کشف و ضبط شد.

با انتقال ۳ متهم این پرونده به مقر انتظامی، تحقیقات و بازجویی‌های تخصصی از آنان در دایره تجسس کلانتری آغاز و مشخص شد که کماندو ۳ سال قبل به اتهام حمل یک کیلوگرم مواد مخدر صنعتی به تحمل ۲۵ سال زندان محکوم شده است و شوهر او نیز با همین اتهام در حال تحمل ۱۵ سال زندان است، اما وی با سوءاستفاده از مدت مرخصی دوران بارداری، دوباره مسیر تبهکاری را در پیش گرفته است. همچنین بررسی‌ها نشان داد که ۳ تن دیگر از برادران وی به اتهام مواد مخدر در زندان به سر می‌برند.

دستگیری زن تبهکار معروف به کماندو | زایمان متهم هنگام بازجویی | نقشه عجیب زن جوان برای فرار از بیمارستان

با به دست آمدن این اطلاعات و صدور دستورات قضایی از سوی قاضی رشادتی (قاضی شعبه ۶۱۰ دادسرای عمومی و انقلاب مشهد) بازجویی‌ها از این متهم حرفه‌ای برای شناسایی سارقان و مالباختگان در حالی ادامه یافت که ناگهان درد زایمان به سراغ کماندو آمد و نیروهای انتظامی نیز بی‌درنگ با امدادگران اورژانس تماس گرفتند و او را به بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد منتقل کردند.

اما او بعد از آنکه پسری به دنیا آورد و به بخش مراقبت‌های پزشکی انتقال یافت، نقشه هولناکی را برای فرار از بیمارستان کشید. او که موفق شده بود به یک دستگاه گوشی تلفن همراه دسترسی پیدا کند، با برخی از دوستانش تماس گرفت و به آنها تاکید کرد چند شیرینی را مسموم کنند و هنگامی که با جعبه شیرینی برای ملاقات عمومی به بیمارستان می‌روند، شیرینی‌های آلوده را به مامور انتظامی مراقب تعارف کنند تا اینگونه مامور انتظامی بیهوش شود و او با جا گذاشتن نوزاد یک‌روزه‌اش بتواند از بیمارستان بگریزد.

اما او در حالی این دسیسه را زیر پتو برای یکی از دوستانش در آن سوی خط پیامک می‌کرد که یکی از عوامل پوششی کلانتری شفا در جریان موضوع قرار گرفت و بی‌درنگ ماجرا را به رئیس کلانتری اطلاع داد. اینگونه بود که نیروهای مراقب متهم به تکاپو افتادند و با انتقال او به اتاق خصوصی، لایه‌های امنیتی را نیز افزایش دادند و بدین ترتیب نقشه هولناک فرار از بیمارستان نافرجام ماند.

کنکاش‌های تخصصی پلیس درباره ماجرای لوازم سرقتی نیز بیانگر آن بود که سارقان به منازلی در مناطق احمدآباد، هاشمیه و صدف دستبرد زده‌اند اما برخی لوازم کشف‌شده نیز حکایت از آن داشت که تعدادی باغ ویلا هم در اطراف مشهد مورد دستبرد دزدان قرار گرفته و کماندو اموال سرقتی را از آنان خریده است.

تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی کماندو با راهنمایی‌های مقام قضایی و توسط ستوان غلامی (افسر پرونده)در دایره تجسس کلانتری همچنان ادامه دارد.

نظر شما