شناسهٔ خبر: 66831186 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یادواره ۱۰ طلبه شهید جرقویه همراه با بزرگداشت شهدای خدمت

نخستین یادواره ۱۰ طلبه شهید شهرستان جرقویه همراه با بزرگداشت شهدای خدمت در روستای رامشه شهرستان جرقویه برگزار شد.

صاحب‌خبر -

یادواره ۱۰ طلبه شهید جرقویه همراه با بزرگداشت شهدای خدمتبه گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ فرمانده ناحیه‌ مقاومت بسیج جرقویه دراین یادواره با اشاره به برگزاری کنگره ۲۴ هزار شهید استان گفت: اولین یادواره‌ی ۱۰ طلبه شهید شهرستان همراه با بزرگداشت شهدای خدمت برگزار شد.
سرهنگ پاسدار سیدمهدی فاطمی گفت: طلبه شهید عباس رضائیان به عنوان اولین شهید طلبه ارتش جمهوری اسلامی به روستای رامشه تعلق دارد و به همین دلیل، اولین یادواره شهدای روحانی با همکاری گروه ۲۲ توپخانه نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی در این روستا برگزار شد.
حجت الاسلام علی حقیقی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج جرقویه هم دراین یادواره گفت: ۸ شهید از شهدای طلبه شهرستان در دوران دفاع مقدس و بعد از انقلاب به شهادت رسیده اند و ۲ شهید طلبه نیز به مبارزات قبل از پیروزی انقلاب تعلق دارند.
طلبه شهید عباس رضائیان ۱۱ اردیبهشت ماه سال ۱۳۳۸ در روستای رامشه به دنیا آمد و در ۱۲ سالگی برای آموختن علوم دینی به اصفهان و پس از آن به قم مهاجرت کرد. این شهید ارتشی در ۱۹ مهرماه سال ۱۳۵۹ در ۲۱ سالگی در جاده خرمشهر به آبادان پس از اسارات بدست نیرو‌های بعث عراق به شهادت رسید.
شهرستان جرقویه ۴۹۲ شهید در دوران انقلاب و دفاع مقدس تقدیم اسلام و انقلاب نموده که برخی در گلزار‌های شهدای سطح شهرستان مدفون هستند و تعدادی در سایر شهرستان‌های کشور آرمیده اند.

نظر شما