شناسهٔ خبر: 66831144 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

به همت مدیریت سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان

برگزاری دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در تابستان ۱۴۰۳

دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در تابستان ۱۴۰۳برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

برگزاری دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی در تابستان ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان گفت:  این دوره در راستای عمل به فرمایشات و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب نسبت به گسترش دوره‌های طرح ولایت و با عنایت به ضرورت تعمیق و تحکیم مبانی اندیشه اسلامی و تربیت نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام خانعلی ابراهیمی، مهمترین اهداف دوره طرح ولایت را شامل ارائه نظام صحیح تفکر دینی و دستیابی به معرفت دینی، آشناسازی، تعمیق و تحکیم مبانی اندیشه اسلامی، نقد اندیشه‌های باطل، انحرافی و معارض با مبانی اندیشه اسلامی، تربیت نیرو‌های تراز انقلاب اسلامی، تأثیرگذاری فرهنگی و عقیدتی در مراکز علمی و فرهنگی، گسترش اعتقاد نظری و التزام عملی به ولایت فقیه بر اساس مبانی اندیشه اسلامی و پاسخگویی به شبهات دانست.

حجت الاسلام ابراهیمی گفت: از جمله امتیازات طرح ولایت یا دوره آموزشی مبانی اندیشه اسلامی نیز می‌توان به ارائه گواهی معتبر پایان دوره از موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) و بهره مندی از اساتید توانمند علمی و اخلاقی اشاره کرد.

وی حداقل اتمام پایه ۳، قبولی در مصاحبه گزینشی، شرکت نکردن در دوره‌های قبلی طرح ولایت، تعهد به حضور فعال در همه برنامه‌های آموزشی نظیرکلاس، مباحثه و آزمون  را از جمله شرائط پذیرش در حوزه عنوان کرد.

مدیر سیاسی اجتماعی معاونت فرهنگی تبلیغی حوزه علمیه خراسان با بیان این که هزینه شرکت در این دوره ۲۰۰ هزار تومان است که پس از قبولی در مصاحبه گزینشی و آزمون تست هوش (پذیرش اولیه) از فراگیر اخذ می‌شود، افزود: این مبلغ به شرط رعایت قوانین انضباطی دوره و پس از قبولی دروس در طول دوره برگشت داده خواهد شد؛ زمان شرکت در این دوره نیز از ۶ تیرتا ۱۵مرداد ۱۴۰۳به مدت ۴۰روز (کاملاً آموزشی) در مشهد است.

 

 

نظر شما