شناسهٔ خبر: 66830877 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جلالی: شهید رئیسی مردم‌دار و ولایت‌مدار بود

محمدرضا نورمحمدیان

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم، مردم‌داری، ولایت‌مداری و پرهیز از حاشیه‌ها را از ویژگی‌های برجسته شهید سید ابراهیم رئیسی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام حسین جلالی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه «یکی از ویژگی‌های برجسته آقای رئیسی که هم در تولیت آستان مقدس و هم در قوه قضائیه و ریاست جمهوری وجود داشت مردم داری و توجه به محوریت مردم بود»، اظهار کرد: ایشان وقتی به حرم امام رضا (ع) مشرف شدند، به جای حرم مداری، مردم‌داری کرده و شرایط را برای زیارت زوار تسهیل کردند.

وی افزود: می‌دیدیم در دولت نیز نگاه شهید رئیسی همین بود و جمعه‌هایش پرکارتر از روزهای دیگر بود؛ ایشان آرام نمی‌گرفت و همیشه عشقش این بود که با مردم و میان آنها باشد و خدمت برای مردم را انتخاب کرده بود؛ بنابراین یکی از یادگاری‌هایی که می‌تواند برای مسئولان الگو باشد، توجه به مردم و مردم مداری است. شهید رئیسی قریب به ۶۰ سفر استانی انجام دادند و می‌دیدیم که ایشان مرتب بین مردم بودند تا حرف آنها را بشنوند. 

این نماینده مجلس یازدهم تاکید کرد: ایشان تعبد خاصی به نظام اسلامی داشتند و در این زمینه تردیدی نمی‌کردند و گوش‌شان به دهان ولایت و رهبری بود.

جلالی عنوان کرد: نکته‌ای که در خصوص آقای رئیسی خیلی مهم است موضوع پرهیز از حاشیه‌ها بود؛ او اصلاً خودش را گرفتار حاشیه نمی‌کرد؛ چقدر ایشان را تخریب کردند اما ایشان هیچ پاسخی نداد؛ ایشان ضعف‌هایی که در دولت‌های قبل بود را به روی خود نیاورد و همه‌اش به دنبال جبران بود و نگفت که این بدهی تقصیر دولت قبل است.

وی درباره ویژگی‌های رئیس جمهور بعدی که قرار است بعد از رئیس‌جمهوری شهید سکان امور اجرایی کشور را در دست بگیرد، گفت: ما از سال ۶۸ به بعد رئیس جمهوری مثل آقای رئیسی نداشتیم که هم از لحاظ اعتقادی و هم از لحاظ رفتاری مردم دوست باشد؛ رئیس جمهور بعدی باید الگوی خود را آقای رئیسی قرار دهد و ببیند که آقای رئیسی چگونه برای حل موضوعات کشور، اولویت بندی کرد؛ او نیز باید راه شهید رئیسی را ادامه دهد.

انتهای پیام

نظر شما