شناسهٔ خبر: 66830192 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

کاربران شبکه‌های اجتماعی در فقدان شهید حسین امیرعبداللهیان از عظمت او و دستاوردهایش در عرصه دیپلماسی نوشتند

دیپلماتی متعصب به ایران

روزنامه جوان

‏در دوسال ابتدایی فعالیت مجلس یازدهم، شهید دکتر امیرعبداللهیان دستیار ویژه اینجانب و مدیرکل بین‌الملل مجلس بود؛ در این مدت کوتاه درس‌های بسیاری از او آموختم. متین و موقر بود. در دفاع از حقوق ملت ایران سستی عمل نداشت و تراز دیپلمات انقلابی بود. حق جهاد خدمت او کمتر از شهادت نبود. 

صاحب‌خبر -
دیپلماتی متعصب به ایران

جوان آنلاین: با شهادت دکتر حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه دولت سیزدهم کاربران شبکه‌های اجتماعی در توییت‌هایی یاد و نامش را گرامی داشتند و شهادتش را تبریک و تسلیت گفتند. کاربران از عظمت امیرعبداللهیان و دستاوردهایش در عرصه دیپلماسی نوشتند. آن‌ها امیرعبداللهیان را مرد میدان دیپلماسی دانستند که همچون حاج‌قاسم سلیمانی نقش برجسته‌ای در تقویت جبهه مقاومت داشته است. در ادامه بخش‌هایی از واکنش‌های کاربران را مرور کرده‌ایم. 

 محمدباقر قالیباف:
‏در دوسال ابتدایی فعالیت مجلس یازدهم، شهید دکتر امیرعبداللهیان دستیار ویژه اینجانب و مدیرکل بین‌الملل مجلس بود؛ در این مدت کوتاه درس‌های بسیاری از او آموختم. متین و موقر بود. در دفاع از حقوق ملت ایران سستی عمل نداشت و تراز دیپلمات انقلابی بود. حق جهاد خدمت او کمتر از شهادت نبود. 
 احمد نادری:
‏خداحافظ‌ای داغ بر دل نشسته... در طول بیش از دو دهه رفاقت، چیزی جز اخلاص و ادب و متانت و خدمت از شهید دکتر حسین امیر عبداللهیان ندیدم. او به راستی وزیر خارجه جبهه مقاومت بود و شهادت اجر مجاهدت‌های خالصانه او بود. خداحافظ امیر دیپلماسی منطقه... ان‌شاءالله من نیز به تو ملحق شوم. 
 حامد عسکری:
حکمش امضا شده بود و قرار بود در شب میلاد لباس خادمی حرم امام‌رضا (ع) بر تن کند... امام تقدیر دیگری مقدر کرده بود... شب میهمان امام‌رضا (ع) شد. 
 حسن عابدینی:
اعضای شورای امنیت نسبت به رئیس‌جمهور شهید ادای احترام کردند. صد‌ها پیام تسلیت ارسال شد. پرچم‌ها نیمه افراشته شد. ده‌ها هیئت بلندپایه برای ابراز همدری به تهران آمدند. نتانیاهو درگیر حکم دستگیری بین‌المللی است. تحولات بیانگر انزوا و افول باطل در هندسه نوین قدرت جهانی است. 
 سلمان معمار:‌
نمی‌دونم ولی فکر می‌کنم امیرعبداللهیان شهادتش رو اونجا گرفت که برای بچه‌های ‎‌غزه از این کشور به اون کشور می‌دوید. خداحافظ وزیر خارجه کودکان فلسطینی. 
 احسان تقدسی:
‏این مرد [شهید امیرعبداللهیان]آنقدر عاشق ایران بود که همیشه گمان می‌کردم از جایی وسط شاهنامه به دوران ما آمده است. آنقدر مغرورانه از موضع ایران سخن می‌گفت که همه لذت می‌بردیم. در کوچک‌ترین حرکاتش هم منافع ایران را در نظر می‌گرفت. 
 نیلوفر عباس‌زاده:
جمعیت انبوهی برای بدرقه و وداع با شهید خدمت حسین امیرعبداللهیان اومده بودند. ما اومدیم برای عرض ارادت و تشکر از همه زحمات خالصانه. ‎#رئیسی_عزیز ‎#سیدالشهدای_خدمت
 الله‌کرم مشتاقی:
وقتی بسیج دانشجویی در سال ۱۳۶۸ تأسیس شد، شهید امیرعبداللهیان دانشجوی سال دوم دانشکده وزارت امور خارجه بود و اولین مسئول بسیج دانشجویی این دانشکده شد.
 عرفان پژوهنده:
آقای امیرعبداللهیان عزیز؛ داغ شما دردناک بود. امیدوارم کودکان غزه که این اواخر خیلی برای آن‌ها و برای متوقف کردن شیاطین صهیونیست زحمت کشیدید، به استقبالتان بیایند. خیلی از زحمات شما برای کشور دیده نشده، اما افتخار می‌کنم که شما وزیر امور خارجه کشورم بودید. در رحمت خدا باشید ان‌شاءالله. 
 کاربری با نام «آقای تحلیلگر»:
سلیمانی محور مقاومت را معماری کرد. امیرعبداللهیان دیپلماسی مقاومت توأم با دوستی با دولت‌های همسایه رقیب را پیش برد و رئیسی «سیاستمدار مردمدار» را معنا کرد. چهار سال پس از شهادت اولی وضع میدان بی‌نظیر است. ما در دومی و سومی هم شاهد تحول خواهیم بود. این برکت خون شهید است. ‎#به_یاد_فرمانده
 عفیفه عابدی:
تصویری که از شهید امیرعبداللهیان در اذهان ما خواهد ماند؛ سیاستمداری اصیل و نجیب است. «اصیل بودن» یعنی تعهد خدشه‌ناپذیر و بی‌ریا به اعتقادات خود «نجیب بودن» یعنی پایبندی به نیکوترین و مردم‌دارانه‌ترین منش‌ها برای حفظ اصالت!
 سیدرسول موسوی:
امیرعبداللهیان نقش بزرگی در تجدید روابط با کشور‌های که به دلایلی توقف در روابط با آن‌ها پیش آمده بود داشت و تجدید روابط با مالدیو یکی از آن کشورهاست. فرستاده ویژه رئیس‌جمهور مالدیو به مراسم ‎شهدای خدمت اولین هیئت مالدیو بعد از تجدید روابط که به تهران آمده است.

نظر شما