شناسهٔ خبر: 66829267 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

سرهنگ مختاری در گفتگو با بسیج خبر داد

برگزاری ۲۵ عنوان برنامه متنوع به مناسبت حماسه فتح خرمشهر در نهاوند

همدان-فرمانده سپاه ناحیه نهاوند از برگزاری ۲۵ عنوان برنامه متنوع به مناسبت گرامیداشت سوم و چهارم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و روز پایداری مردم دزفول در نهاوند خبر داد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی مختاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در نهاوند ضمن تسلیت شهادت جانسوز دکتر آیت الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه، سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر را روز ملی مقاومت دانست و اظهار کرد: سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر و سالروز حماسه‌ای بزرگ و با شکوه، روز ملی مقاومت و ایثار است که به فرموده امام خمینی(ره) فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌های اسلامی است و این روز برگ زرینی در تاریخ دفاع مقدس ما است .

وی افزود: سوم خرداد یادآور عملیات غرورآفرین بیت المقدس و حماسه‌های رزمندگان اسلام و نقطه عطفی در تاریخ معاصر کشور ما است .

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند گفت: رزمندگان ما در سوم خرداد سال ۱۳۶۱ و در عملیات بیت المقدس هیمنه پوشالی صدام و رژیم بعث عراق را که از سوی ابرقدرت‌های جهان حمایت می‌شد، سرافکنده سازند .

وی تصریح کرد: عملیات آزادسازی خرمشهر، این شکوه ماندگار، نتیجه هم افزایی ملت غیور ایران اسلامی و نیروهای مسلح کشور بود.

مختاری گفت: در این جنگ ۳۴ روزه خرمشهر، صدام این دشمن تا بن دندان مسلح در مقابل مقاومت رزمندگان زمین‌گیر شد چرا که اشغال یک هفته‌ای و تجزیه این سرزمین از اهداف او بود که خوشبختانه با شکست مواجه شد.

وی با اشاره به چهارم خرداد، روز دزفول گفت: چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول نامیده شده که اراده دشمن بعث عراق را برای تصرف دزفول درهم شکست.

فرمانده سپاه ناحیه نهاوند با اشاره به‌ منویات مقام معظم رهبری در خصوص چهارم خرداد روز دزفول اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند «مردم شهر دزفول یکی از بهترین امتحان‌های دوران انقلاب و جنگ تحمیلی را در تاریخ به یادگار گذاشتند و قهرمانی ماندگاری را به ثبت رساندند و این اثر شگفت‌آور نتیجه رسوخ و نفوذ ایمان انقلابی تا اعماق روح و جان این مردم است»، بنابراین این روز سالروز مقاومت بی‌بدیل مردم مقام و همیشه در صحنه دزفول است .

وی با اشاره به شعار امسال «دبا عنوانر راه فتح قله‌ایم»، افزود: ۲۵ عنوان برنامه متنوع به مناسبت گرامیداشت سوم و چهارم خرداد، سالروز آزادسازی خرمشهر و روز پایداری مردم دزفول در سطح شهرستان نهاوند و حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج پیش‌بینی شده است.

مختاری از فضاسازی ادارات و نهادها، گرامیداشت روز سوم خرداد و شهدای خدمت، برپایی نمایشگاه عکس، غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا، برگزاری و اجرای مسابقات فرهنگی و ورزشی به مناسبت سوم خرداد خبر داد.

وی گفت: دیدار با از خانواده‌های معظم شهدا و اهدای نشان سرو و برگزاری یادواره شهدای خانگی، برگزاری نشست‌های بصیرتی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و برگزاری برنامه‌های فرهنگی از دیگر برنامه‌های حماسه آزادسازی خرمشهر و روز دزفول است.

انتهای پیام/

نظر شما