شناسهٔ خبر: 66829248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان ایلام؛

انسان ها ی همانند شهید رئیسی در جامعه کم نظیرند

نماینده ولی فقیه در استان ایلام گفت: انسان‌ها و خدامی با کفایت، فداکار و خستگی‌ناپذیر همانند شهید رئیسی در کشور کم‌نظیر هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام و المسلمین اله‌نور کریمی‌تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در خطبه‌های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر، با تسلیت شهادت خادم الرضا(ع)، سید شهدا خدمت کشور و شهدای همراه وی، گفت: جامعه ما حادثه تلخی را تجربه کرد، هشتمین رئیس جمهور کشور، در سه سال پیش در روز میلاد امام هشتم(ع) خدمت خالصانه خود را آغاز کرد و در روز میلاد امام هشتم(ع) نیز ردای شهادت در راه خدمت به مردم را پوشید.

وی افزود: شهید آیت‌الله رئیسی خدمتگزاری به مردم را از خادم الرضا(ع) بودن دریافت، صادقانه به مردم خدمت کرد و چه نشانی با افتخارتر از شهادت برای خدمات صادقانه وی بود، شهادت این سید سلاله حضرت فاطمه زهرا(س)، در اوج عزت و مظلومیت بود، تمام خستگی‌ تلاش‌های بدون استراحت خود را با خود برد و برای همیشه در جوار مضجع شریف و نورانی امام رئوف علی بن موسی‌الرضا(ع) آرام گرفت.

امام جمعه ایلام ادامه داد: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند خدمت‌گزار، صمیمی، مخلص و باارزش بود، برای رضایت مردم بر همه‌چیز، ترجیح داشت، آزردگی‌ها از ناسپاسی و طعن بدخواهان، مانع تلاش شبانه‌روزی‌اش برای پیشرفت و اصلاح امور نمی‌شد، تلاش‌گر بی‌وقفه برای خدمت به مردم، کشور و اسلام بود، شخصیت برجسته ای بود و رهبر معظم انقلاب اسلامی به عنوان برادر و رئیس جمهوره جامع‌الاطراف یاد کردند.

حجت‌الاسلام کریمی‌تبار خاطرنشان کرد: این سید شهید در شرایطی مسئولیت رئیس جمهوری کشور را بر عهده گرفت که تلفات روزانه کرونا در کشور در روز بیش از ۷۰۰ نفر بود، واکسن کرونا را به کشور نمی‌دادند، خزانه کشور خالی شده بود، صادرات نفت و میعانات نقتی به عنوان مهم‌ترین منبع ارز آوری به ۱۵۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا کرده بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در این شرایط، اگر سایه رهبر معظم انقلاب بر سر کشور و هدایت‌های خردمندانه ایشان نبود، عده‌ای می‌خواستند کشور را تسلیم آمریکا کنند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد: فراموش نمی‌کنیم که گفته شد کشور برای آب خوردن نیاز به مذاکره با آمریکا دارد، در آن شرایط، بعضی‌ها کدهایی می‌دادند که تحریم‌ها بیشتر شود تا رهبر و ملت تسلیم بشوند، این کدها چه پیامی برای دشمن داشت غیر از این بود که فشار را بیشتر کنید که همه ما تسلیم خواهیم شد، در آن شرایط، برخی‌ها لحظه شماری می‌کردند که آیت‌الله رئیسی با دیدن عمق واقعیت‌های حاکم بر کشور و افزایش قیمت دلار، خودبه‌خود وادار به استعفا شود.

وی بیان کرد: وقتی دشمن می‌بیند در دنیای پرتنش و پرتلاطم امروزی، رهبر انقلاب اسلامی سکان‌دار و ناخدای کشتی انقلاب است و جامعه را با آرامش به ساحل امنیت، پیشرفت و تعالی هدایت می‌کند، وقتی دشمن می‌بیند که یک روحانی مجتهد آیت‌الله در خدمت به مردم و اعتلای کشور چنین دلسوزانه کار می‌کند، در جنگ نرم ولایت فقیه و روحانیت را هدف قرار می‌دهد، تهمت می‌زند، افتراء می‌زند، تحریک می‌کند تا مردم آسیب ببینند.

امام جمعه ایلام اظهار داشت: مردم ما مراقب شایعه پراکنی دشمن باشند، در این ایام، دشمن در فضای مجازی به طرف مختلف شبهه‌افکنی می‌کند تا دل مردم را خالی کند، مواظب باشیم دشمنان دلمان را خالی نکنند، ما را به‌هم بدبین نکنند.

وی با قدردانی از مردم خوب مردم ولایت‌مدار استان، متذکر شد: مردم ما در این ایام، نشان دادند که مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی یکی هستند و از هم جدا نیستند، نشان دادند پای انقلاب ایستاده‌اند و شایسته‌ترین فرد را انتخاب کردند و نشان خواهند داد که شایسته‌ترین را جایگزین رئیس جمهور شهید خواهند کرد.

کریمی‌تبار اضافه کرد: از مردم خوب‌، بزرگان، ایلات، طوایف و معتمدین، علما و نخبه‌های جامعه درخواست می‌کنم که مراسم بزرگداشت و تکریم و تجلیل رئیس جمهور خدوم و شهدای همراه وی تا چهلم این شهید خدوم، ادامه داشته باشد و به هر شکلی، در هرجایی و در هر مسجدی و روستایی این مراسم‌ها استمرار داشته باشد که بتوانیم حق این سید سلاله حضرت زهرا(س) را ادا کنیم.

وی یادآور شد: از مهمانانی که از کشور همسایه عراق برای ابراز هم‌دردی به استان ایلام تشریف آورده‌اند و گروه دیگری که از استان واسط می‌خواهند بیایند تشکر می‌کنیم و این ابراز هم‌دردی، واقعاً عمیقانه و از ته دل بوده و جای قدردانی دارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین کریمی‌تبار ادامه داد: خداوند شهادت آیت‌الله رئیسی را در اوج مظلومیت و عزت قرارداد به‌گونه‌ای که او همه خستگی‌ها را با خود برد.

وی افزود: او هرگز اسرار صندوق سینه‌اش را نگشود تا برای صندوق رأی بعدی از آن بهره بگیرد، رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص ایشان فرمودند «رئیس‌جمهور محترم و مغتنم»، او خدمتگزاری باکفایت، فداکار، خستگی‌ناپذیر بود و تعطیلی و مرخصی نمی‌شناخت، این‌گونه انسان‌ها در جامعه نادر هستند.

امام جمعه ایلام عنوان کرد: شهید رئیسی را باید خوب بشناسیم وی ناشناخته است هنوز بسیاری از خدمات وی را نمی‌دانیم؛ چون به دنبال رسانه‌ای کردن و بیان آن‌ها نبود.

  

وی در خصوص سیاست خارجی دولت شهید رئیسی نیز گفت: وی توانست وضعیت منفعلانه سیاست خارجی را تغییر دهد و دیپلماسی را به تراز انقلاب اسلامی بیاورد، تنش با کشورهای مسلمان همسایه کاهش یافت، در عملیات بزرگ وعده صادق توانست کشورهای دوست را با خود همراه کند و از آسمان آن‌ها استفاده کند.

کریمی‌تبار در پایان گفت: تکریم وی را امروز در کشورهای مسلمان و غیرمسلمان می‌بینیم که بسیاری اعلام عزا کردند، دنیا در برابر شهادت ایشان واکنش نشان داد و به بزرگی از وی یاد کرد.

نظر شما