شناسهٔ خبر: 66828042 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

دفتر نتانیاهو اتهامات آفریقای جنوبی علیه اسرائیل را ظالمانه خواند!

رویا معصومی

دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی اتهامات مطرح شده توسط آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی در دیوان لاهه را «ظالمانه» توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی امروز جمعه مدعی شد اتهاماتی که آفریقای جنوبی علیه این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری مطرح کرده، «نادرست، ظالمانه و مشمئز کننده» است.

در پی شروع جنگ رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، آفریقای جنوبی به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی، علیه این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد.

دیوان بین‌المللی دادگستری نیز امروز درباره درخواست آفریقای جنوبی برای توقف تجاوز به غزه رای صادر و تاکید کرد: اسرائیل باید فورا حمله نظامی خود به رفح را متوقف کند.

به نقل از سایت خبری عربی۲۱، دفتر نتانیاهو ادعا کرد رژیم صهیونیستی هیچ گونه فعالیت نظامی در رفح انجام نداده و نخواهد داد که شرایطی را ایجاد کند که منجر به نابودی غیرنظامیان شود.

این نهاد اعلام کرد: اجازه می‌دهیم کمک‌های بشردوستانه وارد نوار غزه شوند و گذرگاه رفح را باز نگه می‌داریم.


اواخر دسامبر ۲۰۲۳ آفریقای جنوبی به اتهام ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه رژیم صهیونیستی به دیوان بین‌المللی دادگستری شکایت کرد. آفریقای جنوبی همچنین اخیرا طی درخواستی که بخشی از شکایت مذکور است از این دیوان خواست به رژیم صهیونیستی دستور دهد ف فورا حمله زمینی به شهر رفح را متوقف کند.

دیوان بین‌المللی دادگستری نیز ۲۶ ژانویه در پاسخ به این شکایت با صدور حکمی از رژیم صهیونیستی خواست تدابیری را برای ممانعت از وقوع جنایت نسل‌کشی در غزه اتخاذ کند و وضعیت انسانی این باریکه را بهبود ببخشد.

همچنین این دیوان امروز با صدور حکمی  از رژیم صهیونیستی خواست عملیات خود را در شهر رفح و نیز تمامی اقداماتی را که منجر به نسل‌کسی می‌شود، متوقف کرده، کمک‌های انسانی را به غزه منتقل کند و به کمیته‌های بین‌المللی اجازه دهد برای انجام تحقیقات درباره جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی وارد غزه شوند.

رژیم صهیونیستی بارها اتهامات نسل‌کشی را رد کرده و آن را بی اساس خوانده است. این رژیم در دیوان بین‌المللی دادگستری مدعی شد هدف از عملیات در نوار غزه «دفاع از خود» و حمله به جنبش حماس است که هفتم اکتبر به فلسطین اشغالی حمله کرد.

جنگ غزه بیش از ۱۱۶ هزار فلسطینی شهید یا زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند و حدود ۱۰ هزار نفر نیز در میان ویرانی و قحطی عظیم که جان کودکان و سالمندان را گرفت، مفقود شده‌اند.

انتهای پیام
 

نظر شما