شناسهٔ خبر: 66827929 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

برگزاری مراسم شهدای خدمت در مجارستان

سفیر ایران در بوداپست: رسیدگی به امور ایرانیان از دغدغه های اصلی وزیر امور خارجه بود

فاطمه خوش نیت

مراسم بزرگداشت شهادت رئیس جمهور و شهید دکتر امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و همراهان در حادثه سقوط بالگرد؛ با حضور ایرانیان، دانشجویان مقیم، خانواده دیپلمات های ایرانی و همچنین برخی از روسای مراکز اسلامی در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، مرتضی مرادیان سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان با تقدیر از حضور صمیمانه ایرانیان در این مراسم گفت: مراسم امروز برای یادبود شهدای خدمت برگزار شده است؛ شهدایی که همواره در تلاش برای خدمت بیشتر برای مردم بزرگ ایران بسر می بردند.

وی افزود: ملت بزرگ ایران در طول بیش از چهار دهه اخیر حوادث تلخ بسیاری همچون شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یاران وی، شهادت همزمان رئیس جمهور رجایی و نخست وزیر باهنر و همچنین جنگ تحمیلی را پشت سرگذاشته‌اند و از این آزمون سخت نیز، قطعاً با سربلندی خارج خواهند شد.

مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری آخرین ملاقات خود با دکتر رئیسی خاطرنشان کرد که ایشان نسبت به توسعه روابط دوجانبه با مجارستان در حوزه های مختلف و بویژه در زمینه های مدیریت آب و کشاورزی تاکید داشتند که بیانگر توجه خاص رئیس جمهور شهید به مشکلات اصلی کشور بود.

سفیر ایران در بوداپست: رسیدگی به امور ایرانیان از دغدغه های اصلی وزیر امور خارجه بود

دیپلمات ارشد کشورمان در مجارستان در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری آخرین ملاقات خود با دکتر امیرعبداللهیان، تصریح کرد: رسیدگی به امور ایرانیان از دغدغه های اصلی وزیر امور خارجه بود.

وی افزود: شهید امیرعبداللهیان همواره به همه سفرا در رسیدگی سریع و دقیق به مشکلات ایرانیان تاکید داشتند و اینگونه امور را با جدیت پیگیری کرده و حتی در مواردی به صورت مستقیم و شخصاً با سفرا تماس می گرفتند تا مشکل یک هموطن حل گردد.

سفیر کشورمان تصریح کرد: وزیر شهید؛ بر ارتباط صمیمی و نزدیک اینجانب و همکارانم با ایرانیان و همچنین بررسی و حل مشکلات آنان و به ویژه دانشجویان در مجارستان تاکید فراوان داشتند و در تماس های تلفنی همواره یادآور این مهم بودند.

وی در ادامه و در فضای احساسی حاکم در این مراسم رو به حضار گفت: وزیر شهید ما دوستدار ایرانیان خارج کشور بوده و همواره دغدغه شما را داشتند. امروز؛ به ایشان اطمینان می دهیم که ما نیز به عنوان خدمتگزار ایرانیان خارج از کشور، ادامه دهنده این روش و منش خواهیم بود.

مرادیان در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از ابراز همدردی و همچنین پیام های تسلیت مقامات مجارستان در خصوص این حادثه غم انگیز به ایرانیان ارائه داد. وی افزود: در همین ارتباط آقایان تاماش شویوک رئیس جمهور، ویکتور اوربان نخست وزیر و پیتر سیارتو وزیر خارجه با ارسال پیامهایی به مردم و دولت ایران تسلیت گفتند.

سفیر کشورمان خاطرنشان کرد که حضور سفرای مقیم و مقامات سیاسی و فرهنگی و دانشگاهی مجارستان برای امضای دفتر یادبود، بسیار چشمگیر بود. همچنین معاون وزیر خارجه با حضور در سفارت، ضمن امضاء دفتر یادبود شهدای خدمت، به مقام این شهدا ادای احترام کردند.

در پایان این مراسم برخی از ایرانیان با ابراز احساسات و همدردی خود، این حادثه را به سفیر و دیگر دیپلماتها در سفارت ایران  درمجارستان تسلیت گفتند.

لازم به ذکر است در مراسم دیگری که هفته آینده در محل اقامتگاه سفیر ایران در بوداپست برگزار خواهد شد همسران سفرای مقیم در دیدار با همسر سفیر ایران پیام تسلیت و همدردی خود را ابراز خواهند داشت.       

انتهای پیام

نظر شما