شناسهٔ خبر: 66827859 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بایدن هیاتی را به قاهره اعزام می‌کند

آریا فشتمی

کاخ سفید روز جمعه اعلام کرد که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا هیاتی متشکل از مقامات ارشد را به قاهره جهت گفت‌وگو درخصوص بازگشایی گذرگاه رفح و ارائه کمک به نوار غزه اعزام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: بایدن بار دیگر تعهد خود را به حمایت از تلاش‌ها برای بازگشایی گذرگاه رفح به شکلی که برای مصر و اسرائیل قابل قبول باشد متعهد است. بایدن همچنین تیمی متشکل از مقامات ارشد را طی هفته آینده برای انجام پاره‌ای از مذاکرات به قاطره اعزام خواهد کرد.

یک مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفته بود که ویلیام برنز، رئیس سیا در روزهای آینده در اروپا با دیوید بارنیا، رئیس موساد رژیم صهیونیستی دیدار خواهد کرد.

آکسیوس به نقل از مقامات آمریکایی و صهیونیست گزارش داد که ویلیام برنز در تلاش برای احیای مذاکرات درباره نوار غزه به اروپا سفر خواهد کرد.

در روزهای اخیر، مذاکره کنندگان اسرائیلی پیشنهاد جدیدی ارائه کرده‌اند که در مقایسه با آخرین پیشنهاد ارائه شده برای مذاکره در قاهره، برخی امتیازدهی‌ها را در بر می‌گیرد.

به گفته مقامات، این امتیازات مربوط به تعداد اسیران زنده است که قرار است در مرحله اول معامله آزاد شوند.

این مقامات همچنین اشاره کردند که مشخص نیست میانجی‌های مصری در نشست آتی در اروپا شرکت خواهند کرد یا خیر.

مذاکرات غیرمستقیم بین نمایندگان اسرائیل و حماس در قاهره و دوحه با میانجیگری مصر، قطر و آمریکا انجام شد و هنوز به توافق منتهی نشده است.

انتهای پیام

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما