شناسهٔ خبر: 66827852 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

امام جمعه کهک:

برگزاری شکوهمند انتخابات مهم‌ترین وظیفه ملت است

حوزه/ امام جمعه کهک گفت: امروز مهمترین وظیفه آحاد ملت عبارت است از برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شخص صالحی که بتواند مسیر نورانی شهید رئیسی را با صلابت ادامه دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام محسن صبوری فیروزآبادی در ابتدای خطبه های نماز جمعه و در ادامه مباحث پیرامون رذائل اخلاقی، به بررسی آثار و پیامدهای مشغول شدن به لهویات از منظر قرآن کریم و روایات معصومین (ع) پرداخت.

وی در تعریف لهو گفت: مقصود از لهو در قرآن کریم و روایات، هر عمل بیهوده ای است که موجب غفلت می گردد، لذا معصومین (ع) آوازخوانی حرام را یکی از مصادیق لهو شمرده اند.

امام جمعه کهک در ادامه به بررسی آثار این رذیله اخلاقی پرداخته و آسیب دیدن ایمان را به عنوان اولین پیامد منفی اشتغال به لهویات برشمرد و گفت: امام علی (ع) می فرمایند:«مَجالِسُ اللّهوِ تُفسِدُ الإیمانَ»؛ مجالس لهو و سرگرمی ایمان را تباه می کند.

وی بیان داشت: گمراهی از مسیر حق اثر دیگر مشغول شدن به لهو است؛ امیرالمومنین (ع) در این رابطه می فرمایند: «الأباطیلُ مُوقِعَةٌ فی الأضالیلِ»؛ کارهای باطل و بیهوده، [انسان را]در گمراهی ها می افکند.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه بازماندن از تصمیمات صحیح و افعال حسنه را از آثار دیگر لهویات دانست؛ امام علی (ع) فرمودند: «اللّهوُ یُفسِدُ عَزائمَ الجِدِّ»؛ لهو و سرگرمی، تصمیمات جدّی را تباه می کند. آن حضرت در روایت دیگری می فرمایند:«اللّهوُ یُسخِطُ الرَّحمنَ ، و یُرضی الشَّیطانَ ، و یُنسی القُرآنَ» سرگرمی کردن، خداوند مهربان را به خشم می آورد و شیطان را خشنود می سازد و قرآن را از یاد می برد.

وی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته، حادثه شهادت رییس جمهور مجاهد حجت الاسلام و المسلمین رئیسی و همراهان بزرگوارش را خسارتی بزرگ برای کشور دانست که تنها وجود عمود خیمه ولایت در کشور توانسته و می تواند چنین بحران هایی را در کشور مرتفع نماید.

حجت الاسلام صبوری فیروزآبادی در ادامه خاطرنشان کرد: ارائه چهره ای خدوم و معتقد به اسلام و ولایت از جایگاه مهم ریاست جمهوری، آن هم پس پشت سر گذاشتن سالهای اولیه انقلاب، مهمترین خدمت این شخصیت بزرگ به نظام اسلامی بود.

وی در پایان افزود: امروز مهمترین وظیفه آحاد ملت عبارت است از برگزاری شکوهمند انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب شخص صالحی که بتواند مسیر نورانی شهید رئیسی را با صلابت ادامه دهد.

انتهای پیام

نظر شما