شناسهٔ خبر: 66826443 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

سیدحسن نصرالله:

در پی شهادت رئیسی جشن مقاومت لغو شد

دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم بزرگداشت یاد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور فقید کشورمان و هیئت همراه وی سخنرانی کرد.

صاحب‌خبر -
در پی شهادت رئیسی جشن مقاومت لغو شد

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در مراسم بزرگداشت شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و همراهان بزرگوار آنها که امروز در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ به رهبر معظم انقلاب اسلامی و مسئولان و دولتمردان ایرانی و همچنین مردم ایران و خانواده شهیدان تاکید کرد که سقوط بالگرد رئیس جمهور ایران و شهادت این دولت مردان وفادار حادثه دردناکی هم در ایران و هم در خارج از این کشور بود و ما نیز دچار اندوه بزرگی شدیم و عزیزان و مجاهدان خوب و بزرگی را در این مرحله حساس جنگ ضد استکبار جهانی و تجاوز اشغالگران صهیونیست علیه غزه از دست دادیم.

دبیرکل حزب الله لبنان همچنین درگذشت علامه شیخ علی کورانی (روحانی برجسته لبنانی و عضو فقید شورای رهبری حزب‌الله)  را نیز   از طرف حزب الله و دوست‌داران ایشان تسلیت گفت.  

وی ضمن ابراز همدردی با امام امت و ملت ایران و مسئولان ایرانی و خانواده‌های شهدا ابراز داشت که ما از نزدیک رئیس جمهور شهید ایران را می‌شناختیم و حتما صحبت‌های من در خصوص ایشان خواهد بود. در خصوص آیت الله آل هاشم ما مسائل زیادی شنیده‌ایم و دیده‌ایم که ایشان عالمی مجاهد بودند و شخصیت عظیمی داشتند اما صحبت من بیشتر در خصوص آیت الله رئیسی و حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه فقید ایران خواهد بود که بیشتر به مسائل منطقه مربوط می‌شود.  

  سید حسن نصرالله ادامه داد: باید بار دیگر بر این نکته تاکید کنم که ما نیاز به شناخت این افراد و شناساندن آنها به نسل جوان داریم، اما آنها نیازی به تعریف‌های ما ندارند بلکه ما نیاز داریم که از آنها مطلب یاد بگیریم. الگو تنها مربوط به پیامبر و امام نیست، بلکه در مواردی، رئیس جمهور و شهردار و مادر و همسر و حتی یک کارگر الگو نیز اطلاق می‌شود. بدون این الگوبرداری‌ها انسان فقط می‌تواند از نظریه‌ها و تئوری‌ها صحبت کند، اما این اسوه‌ها و الگوها هستند که می‌توانند آرمان‌ها را به ما بشناسانند.

سید بزرگ مقاومت افزود: امروز سید شهید ما به عنوان یک اسوه و الگو مطرح است. البته ایشان تاریخ بلند بالایی داشته و ما نسبتا ایشان را به ویژه در سال‌های اخیر در سه مقطع شناختیم. مورد اول زمانی بود که ایشان مسئولیت آستان قدس رضوی در مشهد مقدس را بر عهده گرفت، مورد دوم وقتی بود که ایشان ریاست قوه قضاییه را بر عهده گرفتند و مرحله سوم زمانی بود که ریاست جمهوری ایران را پذیرفتند. ایشان خادم الرضا بودند و این لقبی شریف و بزرگ است. مدیریت حرم امام رضا بسیار گسترده و وسیع است.
 
نصرالله تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ایشان رهایی از بروکراسی‌های طولانی مدت بود و باعث شد از تعطیلی بسیاری از کارخانه‌ها جلوگیری کند. ایشان شبانه روز تلاش و کار می‌کرد و خود را خادم ملت و در خدمت مردم می‌دانست. او در همه جا حضور داشت و به صورت ویژه در مناطق مستضعف و دوردست حاضر می‌شد. ایشان به مناطقی سیل زده و آسیب دیده می رفت و نزدیک‌ترین افراد به ایشان انسان‌های محروم بودند .ایشان بسیار شجاع بود و به مقاومت ایمان و اعتقاد داشت و در برابر طاغوت‌های زمان ایستادگی می‌کرد. ایشان عالم با عمل بود و در طول این سه سال تقریباً هیچ تعطیلی نداشت و به همه استان‌ها و شهرها می رفت و با وجود تمام این اقدامات مطیع امام خامنه‌ای بود.

دبیر کل حزب‌الله تاکید کرد: در ایران رئیس جمهور با دو چالش مواجه است که چالش اول عامل اقتصادی یعنی تحریم‌ها است و چالش دوم سیاست خارجی و روابط با کشورهای دیگر است. ایران از زمان انقلاب اسلامی در برابر این دو چالش قرار داشته و در برابر تمامی سختی‌ها و فشارها مقاومت و ایستادگی کرده است. انقلاب اسلامی در همان روزهای اول پیروزی خود، محاصره و تحریم شد و 8 سال جنگ به جمهوری اسلامی ایران تحمیل شد که یک جنگ جهانی به شمار می‌رفت و همه طاغوت‌های جهان در آن شرکت داشتند و به صدام کمک کردند.
سید نصرالله اظهار داشت: ایران شهدای زیادی را فدا کرد و بسیاری از جوانان جانباز شدند و شهرها ویران شد، این در حالی بود که تحریم‌ها همچنان ادامه داشت و ایرانی‌ها از واردات کوچک‌ترین چیزها محروم بودند. 

وی مجددا با ابراز تاسف از حادثه دردناک سقوط بالگرد و شهادت مقامات کشورمان خاطرنشان کرد: این حادثه‌ها برای ایران جدید نیست و ایران در یک روز رئیس جمهور و نخست وزیر اسبق خود را از دست داده و همچنین پیشتر رئیس وقت قوه قضاییه را در عملیات تروریستی منافقان و گروهک‌های کوردل از دست داد و در عین حال حوادث مناطق مرزی و کردستان و .. ادامه داشت.

دبیر کل حزب‌الله با اشاره به دستاوردهای شهید رئیسی در دوره‌ای که دشمنان تحریم و محاصره ضد ایران را به اوج رسانده بودند گفت: تحریم‌ها همچنان بر سر موضوعات هسته‌ای علیه ایران اعمال می‌شد و وقتی یک رئیس جمهور در چنین فضایی این سمت را قبول می کند، شرایط یچیده‌ای را پیش روی خود دارد و باید با تمامی این مسائل مقابله کند.

نظر شما