شناسهٔ خبر: 66825030 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وزیر بهداشت:

مکتب رئیسی، مکتب محرومیت زدایی و خدمت به مردم است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مکتب رئیسی، مکتب محرومیت زدایی، مکتب خدمت به مردم، مکتب علم و دانش است و ما نمی‌گذاریم چراغ این مکتب خاموش شود.

صاحب‌خبر -

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در آیین بهره برداری از بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور و ۲۲ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: مردمی بودن و به فکر محرومان بودن ویژگی شاخص «شهید جمهور» بود و در دولت سیزدهم بیمه سلامت همگانی عملیاتی شد و پنج دهک درآمدی نخست به صورت رایگان بیمه شدند.

وی ادامه داد: شهید آیت الله رئیسی نسبت به کودکان بیمار مهر و عطوفت داشت و آن‌ها را مورد مهر خود قرار می‌داد به گونه‌ای که با وجود مشکلات اقتصادی در کشور، درمان کودکان زیر هفت سال در کشور طی دوران ریاست جمهوری وی رایگان شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین در راستای ارتقای خدمات درمانی، میزان تخت‌های بستری در دولت مردمی افزایش یافت و هم اکنون ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور فعال است و افزوده شدن ۱۵ هزار تخت بیمارستانی دیگر نیز قول داده شده است.

عین اللهی افزود: شهید آیت الله رئیسی همیشه بر پیشگیری مقدم بر درمان تاکید داشتند و با حمایت و نگاه ویژه وی، تا کنون ۲ هزار و ۷۰۰ مرکز و خانه بهداشت در کشور افتتاح شده است و هزار و ۴۰۰ واحد دیگر آماده بهره برداری است.

وی ادامه داد: ما همیشه در کمین و تهدید دشمن هستیم و بایستی خودکفا شویم که در این راستا نخستین پژوهشگاه تحقیقاتی علوم پزشکی کشور با نام «شهید جمهور» آیت‌الله رئیسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ادامه راه شهید آیت الله رئیسی این است که مکتب رئیسی را به سمت خودکفایی ببریم.

عین اللهی افزود: عشق به وطن، ایران و مردم در تمام وجود شهید آیت الله رئیسی موج می‌زد و وی بسیار وطن دوست و یک انقلابی به تمام معنا بود که شب و روز در راه خدمت استراحت نداشت و خستگی ناپذیر بود.

وی با بیان این که «شهید جمهور» انسانی متدین، ولایت پذیر، جهادی و خستگی ناپذیر بود و اهل تفرقه نبود ادامه داد: شهید حسین امیر عداللهیان نیز سخنرانی عالی، دانشمند و فردی آشنا به مسائل دیپلماسی جهان بود.

او ادامه داد: آغاز دوران ریاست جمهوری شهید خدمت با شیوع همه گیری بیماری کرونا مقارن بود که با توجه به خواسته رهبر معظم انقلاب مبنی بر کنترل و پیشگیری از کرونا، شهید آیت الله رئیسی فرماندهی ستاد کرونا را به دست گرفت و با ورود ایشان، ۱۰ میلیون دز واکسن کرونا به کشور وارد شد و با پای کار آمدن مردم و گروه‌های جهادی برای واکسیناسیون کرونا، تزریق روزانه ۷۰ هزار دز واکسن کرونا به یک میلیون و ۶۰۰ هزار دز واکسن در روز رسید و آمار فوتی ناشی از کرونا به طور چشمگیری کاهش یافت و ایران در دنیا به عنوان کشور ممتاز و کشور نخست در پیشگیری و کنترل کرونا معرفی شد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان این که امیدواری ام به استادان است چرا که آن‌ها عنصر مهم پیشرفت کشور هستند افزود: سه هزار عضو هیات علمی در گروه‌های مختلف امسال در کشور به کارگیری خواهند شد تا دانشجویان تراز انقلاب را تربیت کنند.

نظر شما