شناسهٔ خبر: 66824722 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی:

حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای خدمت نشان دهنده وحدت و هم‌بستگی ملت ایران است

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت:حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای خدمت نشان دهنده وحدت و هم‌بستگی ملت ایران است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی، امروز _چهارم خرداد_ در خطبه‌های نماز جمعه اراک اظهار کرد: ملت ایران با حضور پرشور خود در مراسم تشییع شهدای خدمت، حماسه‌ای دیگر از خود در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت کردند که رسانه‌های خارجی مجبور به انعکاس آن شدند.

وی افزود: ملت سرافراز ایران با حضور حماسی خود در تشییع پیکر شهید جمهور از سه سال خدمتگزاری بی‌منت شهید رئیسی قدردانی کردند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای خدمت نشان دهنده وحدت و هم‌بستگی ملت ایران است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: حضور آحاد مردم از گروه‌ها و جریانات مختلف از استان‌های مختلف کشور در این مراسم نشان دهنده وحدت و هم‌بستگی ملت ایران در ارج نهادن به تلاش‌ها، زحمات و خدمات خدمتگزار صدیق خود بود و باید آن را قدر دانست.

وی اضافه کرد: حضور میلیونی مردم در تشییع پیکر شهید جمهور وظیفه مسئولان را سنگین‌تر از گذشته می‌کند، بنابراین باید با تمام وجود برای خدمتگزاری به مردم و توسعه همه‌جانبه کشور گام بردارند.

امام جمعه اراک گفت: یکی از مهمترین ویژگی‌های شهید رئیسی اخلاص و مردم‌داری در خدمت به مردم بود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی با بیان اینکه تعهد، مردم‌داری و پیگیری امور محرومان مهمترین خصیصه شهید رئیسی بود افزود: آیت‌الله رئیسی در طول سه سالی که رئیس‌جمهور ملت ایران بود خدمات و دستاوردهای بسیار ارزشمندی از خود به یادگار گذاشت.

وی ادامه داد: نام نیکوی شهید جمهور همواره بر تارک این مرز و بوم می‌درخشد چراکه شهید رئیسی در طول سه سال گذشته چندین بار به استان‌های مختلف سفر کرد و از نزدیک مشکلات و چالش‌های نقاط مختلف کشور را از دید و در بسیاری از موارد تدابیری مناسبی برای رفع مشکلات اندیشید.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تاکید کرد: راه خدمتگزاری شهید جمهور باید تداوم پیدا کند، تعهد، کاردانی، پیگیری مشکلات مردم، برنامه‌ریزی برای توسعه همه جانبه کشور و موفقیت در مناسبات بین‌المللی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که رئیس جمهور جدید باید از آنها برخوردار باشد.

آیت‌الله دری نجف آبادی با اشاره به اینکه ایران اسلامی دارای ظرفیت‌های بسیار ارزشمندی در حوزه‌های مختلف صنعتی و کشاورزی است گفت: رئیس‌جمهور جدید باید نسبت به پتانسیل‌های و ظرفیت‌ها کشور آگاهی کامل داشته باشد و برای بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها برنامه‌های مدون و کاربردی داشته باشد.

وی افزود: حضور حماسی و آگاهانه مردم با چشمانی اشکبار در مراسم تشییع پیکر شهدای خدمت، پیام تجدید میثاق با ولایت و آرمان‌های امام راحل و شهدا و قدرشناسی از رئیس‌جمهور شهید و ضرورت حفظ و استمرار روش حکمرانی او که نشأت گرفته از مکتب حیات بخش اسلام است را به دنیا مخابره می‌کند.

امام جمعه اراک ادامه داد: این حماسه به یادماندنی علاوه بر نمایش انسجام و وحدت مردم، موجب وحشت و ناامیدی دشمنان و دلگرمی مستضعفان و ارادتمندان ایران اسلامی خواهد شد.

وی اظهار کرد: به علت سیاست‌های شهید آیت الله رئیسی، در زمان شهادت ایشان ۷۰ کشور با هیئت بلند پایه خود برای عرض تسلیت در ایران حضور یافتند و بسیاری از کشورها پیام تسلیت ارسال کردند و همچنین شماری از کشورها عزای عمومی یک تا سه روزه را در کشور خود اعلام کردند.

امام جمعه اراک با اشاره به سالروز فتح خرمشهر و گرامیداشت یاد شهدای خرمشهر گفت: اقتدار و عزت امروز ایران اسلامی مرهون جان‌فشانی شهدا و جانبازان در دوران دفاع مقدس است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی ادامه داد: با توجه به آغاز دور جدید مجلس خبرگان، از مجلس جدید انتظار داریم نظارت دقیقی در اجرای برنامه هفتم توسعه که نقشه راه پنج سال آینده کشور است، داشته باشد.

وی تصریح کرد: نهضت ۱۵ خرداد نهضتی مردمی است، مردم استان مرکزی برای حضور در آئین رحلت جان‌سوز امام خمینی و قیام ۱۵ خرداد باید پرچمدار باشند.

امام جمعه اراک با بیان اینکه دولت آینده باید سیره و روش شهید رئیسی را دنبال کند، افزود: دستیابی به رشد هشت درصدی اقتصاد، کاهش نرخ تورم و بیکاری، ایجاد عدالت اجتماعی، رشد و توسعه صادرات غیر نفتی، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش نرخ بهره‌وری باید از اصلی‌ترین برنامه‌های دولت آینده باشد.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی تاکید کرد: دولت آینده باید خود را برای خدمات گسترده، ریشه‌دار و ماندگار آماده کند.

نظر شما