شناسهٔ خبر: 66824462 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

ببینید | پس از ۱۳ سال به قاب شبکه مستند رسید

شبکه‎‌های مختلف تلویزیونی تاکنون برنامه‌های مختلفی را برای گرامیداشت یاد و خاطره رئیس جمهور فقید و یارانش روی آنتن برده است.

صاحب‌خبر -
تعداد بازدید : 13
<div id="video-display-embed-code_1183427" ><script type="text/JavaScript" src="https://jamejamonline.ir/fa/news/play/embed/1458040/1183427?width=400&height=300"></script></div>

بر همین اساس قرار است امروز ۵ خرداد، مستندی روی آنتن شبکه مستند برود که روایتگر یک سفر خاص است.

مستند «پس از ۱۳ سال» روایتی از سفر شهید آیت الله ابراهیم رئیسی به سوریه است. این مستند روایتگر سفر شهید رئیسی به سوریه است که شامل دیدار با مردم کوچه و بازار و دیدار‌هایی در سطح مقامات ارشد می‌شد. این مستند امروز ساعت ۱۸ و ۵۰ پخش می‌شود.

دلیل نامگذاری این مستند به فاصله زمانی سفر مقام ارشد ریاست جمهوری ایران به سوریه باز می‌گردد. این سفر پس از حدود ۱۳ سال اولین سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه بود که در راستای توسعه روابط دوجانبه انجام گرفت.

مرحوم رئیسی در این سفر گفته بود: امروز در منطقه برای همه روشن است که جمهوری اسلامی ایران ستون مستحکمی به حساب می‌آید که همه می‌توانند به این ستون مستحکم اعتماد کنند و مواضع و جایگاه جمهوری اسلامی به عنوان یک بازیگر اصلی و موثر در تحولات منطقه محسوب می‌شود. اراده دو کشور بر توسعه روابط است و زمینه‌های بسیاری برای گسترش همکاری‌ها وجود دارد. ما در گفتگو‌های خود همچنین تسریع در اجرای توافقنامه‌های میان دو کشور را دنبال می‌کنیم و مطمئن هستم که گسترش روابط میان تهران و دمشق به نفع دو ملت و منطقه خواهد بود.

نظر شما